mistr Extraligy hokejbalu

Mistr extraligy hokejbalu 2009 Mistr extraligy hokejbalu 2010 Mistr extraligy hokejbalu 2011

vítěz Českého poháru

Vítěz Českého poháru 2008

vítěz Evropského poháru

Vítěz Evropského poháru 2008
aktuality
před 4 dny,

Starší dorost: sestřihy z finále

Sestřih z prvního utkání sestřih z druhého zápasu.
před měsícem,

Starší dorost: video

Prohlédněte si sestřih z prvního čtvrtfinálového utkání s Hradcem Králové.

před měsícem,

Sestřih z prvního čtvrtfinálového duelu

Prohlédněte si sestřih z prvního čtvrtfinálového utkání s Ústím nad Labem.

před měsícem,

Starší dorost: sestřih z utkání s Pardubicemi

Prohlédněte si sestřih z utkání strašího dorostu s Pardubicemi.

před 2 měsíci,

Starší dorost: sestřih z utkání s Plzní

Prohlédněte si sestřih z utkání strašího dorostu s Plzní.

před 3 měsíci,

Kladno v poháru poráží Kovo

Přípravu na jarní část vyplnil pohárový zápas na půdě lídra 1.ligy Kovo Praha. Kladno napravilo dojem z nevydařené přípravy v Plzni a urvalo těsné vítězství 2:1.

aktuální články

Co se hodí napsat, a co už ne (jo a vedeme 2:1)

před rokem Adam Karnet zhlédnuto 5074 krát

Ve třetím finálovém zápase hokejbalové extraligy získal tým Kladna matchball. Vede totiž nad Škodou Plzeň v sérii 2:1 díky tomu, že v bojovném duchu přetlačil svého soupeře v poměru tři ku jedné. V pořadí čtvrtý zápas se hraje v Městské hokejbalové aréně v neděli od 17:00.

Omluvím se teď předem každému, koho by zajímala pouze zápasová fakta a nikoli obloha, kterou hodlám v rámci tohoto článku připojit. Nebude to tak stručné, jak si občas někdo postěžuje, jiný snad naopak bude rád, že si dnes počte.

A právě stručnost by mohla být prvním bodem, o který se článek opře. Jak by si čtenář klubového webu představoval článek o utkání? Jaký je recept na "reportáž", která by uspokojila každého, tedy byla srozumitelná, věcná a v neposlední řadě pravdivá, když kupříkladu každý druhý zákrok je vnímán oběma stranami odlišně? A to je tu ještě nezaujatý divák... A považuji za nutné napsat, že tyto otázky jsou pouze řečnické. Nechtěl bych na ně dostávat odpovědi, ani jimi do nikoho dalšího klovat, ale pouze naznačit, že náš článek ilustruje náš pohled (pokud snad mohu hovořit za tým).

Bylo mi vyčteno, že v posledním článku z Plzně jsem použil nevhodný dovětek „soupeř vyhrál s odřenýma ušima (a místy i uplakanýma očima)“. Prý je nepravdivý. Četl jsem rozhovor s útočníkem Západočechů v tamějším médiu (nic proti němu, je to skvělý hráč s nasazením a prostě vším potřebným). Ten si jasně postěžoval, že Kladno hraje zákeřný hokejbal na hraně únosnosti a seká za zády rozhodčích. Nikoho z nás však nenapadlo nad tímto ani pozvednout obočí.

Je přeci jasné, že pohled hráče, jenž zápolí o titul, musí být k soupeři nevybíravý. Mlčením se nikdo z nás k výše zmíněnému pochopitelně nepřiznává. Uvádím daná slova pouze pro ilustraci. A zároveň si kladu otázku, v čem jsem překročil pomyslnou mez.

Dá se vůbec k tak vypjaté fázi sezony přistupovat jinak, než se zápalem a zaujetím pro hru, pro tým? Lze namítnout, že od zápalu jsou hráči, zatímco ti, kdo za nimi stojí, by si měli udržovat odstup. Inu dobrá, ať už ale odstoupím metr, dva nebo tisíc, pořád si stojím za tím, co jsem viděl. A jestli je toto poznávací značka špatného funkcionáře (honosně rečeno), pak jím tedy jsem.

Nikdo z nás nechce plakat nad rozlitou sklenkou mléka, ač například druhý online přenos z Plzně tvrdil opak - jak jen si to Kladno pořád na něco naříká. Možná to bude vypadat jako tuctový předvolební slogan, ale "my to vážně myslíme upřímně". Tady není úplně jasné, co tím chce básník/funkcionář říci. Kupříkladu ke konci druhého utkání na hřišti soupeře v poslední minutě při power-play Alpiqu údajně jeden z plzeňských hráčů ze střídačky napadl kolem probíhajícího hráče Kladna. Důvod, proč používám slovo údajně, je prostý - situaci jsem na vlastní oči neviděl. Jelikož však věřím zhruba desítce vlastních hráčů, již by se pod tuto skutečnost podepsali krví, bylo by nasnadě vytáhnout záznam z některé z přítomných kamer a viníka usvědčit z aktu, jenž snad nemůže patřit na žádné sportoviště.

Naším záměrem však není donášet svazu a disciplinární komisi, koho z kádru oponenta bychom již ve finále nechtěli potkat. Ať si Plzeň hraje i s hráči, kteří jsou schopni předvést takový "výkon". Jak řekl nejmenovaný soupeř po loňské semifinálové sérii: "Na každé prase se někde vaří voda". Jak trefné. Možná bude čas si to vyříkat po sezoně v klidu a možná se to také zamete pod kobereček, kdo ví. Fakt je ten, že na stěžování si jsme vskutku nepřistoupili.

Proč ale vůbec píši takovýhle obsáhlý text. Motivuje mě k tomu to, co se na Kladně odehrálo při dnešním zápase. Tvrdé utkání, takové k play off prostě patří. Sbírat výhry musí zákonitě bolet. Vše je však v pořádku, dokud se nestane nějaká zákeřnost.

Nechci snad nikomu sahat do svědomí. Poměrně pevně věřím, že oba incidenty se odehrály čistě pod vlivem emocí a ani jednoho z hráčů by nic podobného mimo hřiště ani ve snu nenapadlo. A co se vlastně stalo? Popravdě, z důvodů popsaných výše si nejsem jist, zda bych dokázal zažité správně interpretovat. Naštěstí není třeba, abych svým neobjektivním způsobem cokoli popisoval.

Budu se opakovat, ale toto prostě na žádné sportoviště nepatří.

A teď snad ta hlavní myšlenka. Zamyslete se prosím, a je jedno, zda-li jste z Kladna, Plzně nebo Horní Dolní, jak byste po tomto utkání zasedli k pracovnímu stolu a napsali článek, jenž by barvitě, ale přesně a věcně popsal to, co se na hřišti pětačtyřicet minut odehrávalo. Bylo by to těžké, nebo naopak zívačka? Dokázali byste to bez protlačení vlastního názoru, bez přidání špetky atmosféry, bez vhledu a bez účasti na dění? A pokud ano, k čemu by snad takový sterilní materiál byl? Jako objektivní novinařina do Sportu? Možná. Jako text pro fanoušky na týmový web? Čtyři z pěti zubařů říkají ne...

Ale pro představivost, vypadalo by to nějak takhle (ne nepodobně jiným jarním článkům): „V zápase tahaly oba týmy střídavě za kratší i za dělší konec lana. Zejména díky dobrým zákrokům brankářů se čekalo na úvodní gól až do jedenácté minuty, kdy se prosadil Topolánek (Kopecký). Ve druhé třetině se taktéž hodně střílelo, ale málo skórovalo. Jirotka i v této fázi zůstal nepřekonán, naopak Šulan inkasoval podruhé, tentokrát skvělou kombinaci první formace zakončoval přesně Kopecký (Trčka, Honický). Když navíc po přestávce ve vlastním oslabení projel jako uragán středem hřiště kapitán Příhoda, zdálo se, že je o vítězi rozhodnuto. Plzeň pak pouze korigovala výsledek Roušalem.“

A to je všecko. Neškodné. A kdo přišel, ten viděl ledacos, co se sem už nevešlo. Neměl bych asi zapomínat na možnost, že jsem prostě neschopen celou pravdu inteligentně napsat. Pakliže by mě tedy limitoval omezený intelekt, a já si to neuvědomoval, měl bych se asi řadě lidí omluvit... Mně však nezbývá nic, než smeknout před těmi hráči Plzně (a mám namysli naprostou VĚTŠINU), kteří se nenechali strhnout k ničemu, co k hokejbalu nepatří, a předváděli to nejlepší, co v nich je, aby svému týmu pomohli v boji o zlato.

A pochopitelně hlavně před hráči Alpiqu, již unesli tíhu okamžiku a nerozvířili už tak vyeskalované emoce.

Bylo by skvělé, kdybychom v diskusi dostali nějaké názory - a myslím názory smysluplné, bez nadávek a podobně. Pokud však po přečtení textu získáte pouze dojem, že nesnášíte bytostně jeho autora, můžete se postavit do fronty. Je dlouhá...

Komentáře

#1, před rokem, Jan Beránek #28
Beru Vaší snahu upozornit na to, co na hřiště nepatří, ale neděláte to trochu jednostranně??? Proč tu není záběr Trčky, jak kopl brankáře Šulana do hlavy? A spousty podobných zákroků jako jsem udělal já ze strany hráčů Alpiqu? Akorát s tím rozdílem, že Kladno to umí lépe prodat. Za celý zápas se tyto zákroky obešly bez jakéhokoliv potrestání a najednou TH! Nu nic, dobrá práce, teda herecký výkon!
na tento příspěvek reaguje: [6] - Jirka [7] - šimi st.
#2, před rokem, Starej Tvaroh
Ahoj Adame! Už dlouho jsem si nepřečtl tak dobrej článek se zasvěceným komentářem k hokejbalu. Souhlasím naprosto se vším a klobouček....
#3, před rokem, eman
Tyve v ty Plzni tenhle zakrok snad trenujou :-)
#4, před rokem, Pinoccio
Honzo,něco na tobě asi bude.Tak snadno,krátce a lehce se dá napsat dobrá anekdota.Děkujeme
#5, před rokem, Adam Karnet
Jsem rád, že po tak krátké době ihned dostáváme komentář. Zda-li to dělám(e) trochu jednostranně? Možná. Ačkoliv si nejsem vědom toho, že kdokoliv z našich hráčů se tímto způsobem provinil, nemohu logicky říci, že se nic takového určitě nestalo. Ovšem mohu za sebe napsat, že jsem jako autor článku nic takového neviděl. A pokud by se něco z toho skutečně událo, nechtěl bych to snad přehlížet nebo hráče hájit. Zatímco tuto odpověď píšu, uvědomuju si sám, že to vypadá jako naprosto typická výmluva. Snad to tak nebude pochopeno.
Padnutí TH najednou jde hlavně na vrub tomu, že předchozí ostré zákroky se odehrály mimo pozornost sudích, avšak jejich dopad na atmosféru zápasu byl cítit víc, než dost. Jsem ale s to pochopit, že právě ty (vy, pokud bychom si nemohli tykat) to přijímáš nejhůř, neboť ten TH padl právě na tebe.
Je mi jasné, že má odpověď jen těžko někoho z opačné strany barikády uspokojí. Není však našim cílem někoho očerňovat (jak článek uvádí, píšeme věci pouze z našeho pohledu, tedy to, co nás pálí), ale vůbec se zamyslet nad tím, jak takovou "reportáž" vlastně pojmout.
#6, před rokem, Jirka
Nechci rozebírat, zda to Kladno umí lépe prodat či nikoliv, ale ty dva zákroky jsou naprosto prasácké a ti dva hráči by měli dostat trest na několik zápasů..a ty si ještě dovoluješ tady říkat, že je někdo herec??? Ty dva zákroky byly evidentně s úmyslem soupeře zranit a to na hřiště nepatří...divím, se, že si ještě dovoluješ tady psát...
#7, před rokem, šimi st.
Tak ty zákroky můžeš zveřejnit.Ono milánku,je trochu rozdíl,když někdo udělá faul vyplívající ze hry a nebo jako ty a bohužel Pospa,do kterého bych to nikdy neřekl,takovou dobytčí sviňárnu.Myslím,že můžeš být rád za TH.Mohlo to dopadnout i jinak.Mám za to, že jsi dost starý na to,abys po tvé oprávněné kritice sklopil uši,uznal chybu a mlčel.A pokud ti to připadalo jako herecký výkon,tak to je mi tě opravdu líto.
#8, před rokem, marek
Adame, jsem rád, že někdo o hokejbalu otevřeně píše jako ty, protože to zatím není moc zvykem. Právě díky Kladnu a Plzni a tomu, že tyhle dva kluby jsou na vyšší úrovni než zbytek extraligy, se mohou rozebírat situace, jaké ty popisuješ. My totiž máme videa, a tak si může tyhle a další zákroky prohlédnout kdokoliv. I když zatím jen ty vybrané, protože doba, kdy by oba týmy měly k dispozici kompletní záznamy utkání, je asi ještě daleko. Oba zákroky samozřejmě byly hodně za hranou. Ale k tomu druhému je třeba říct, že trest ve hře je nesmysl. Nešlo totiž o bodnutí špičkou hole, jak to rozhodčí popsali, to je z videa zřejmé. (Nic to nemění na tom, že takové zákroky na hřiště nepatří.)

K tvé reportáži a poslední větě. Ano, máš pravdu, že jde o váš web. Ale i na klubovém webu bychom měli prezentovat spíše než své názory hokejbal jako takový. Nevím, zda obrazu hokejbalu pomůže, pokud se budeme na webu navzájem napadat a vytvářet dojem nepřátelské atmosféry. Zmiňuješ se o tom, že se ti ozval někdo z Plzně a nelíbil se mu tvůj článek. Šlo však o souběh dvou věcí: 1. jsi zbytečně vyhrocoval atmosféru (nejsi hráč, ti na to mají přeci jen větší právo) a 2. jsi použil fotku z našeho webu pro tento článek bez jakéhokoliv svolení (samozřejmě, že bychom proti tomu nic neměli). Když už píšeš články jako vedoucí mužstva, je lepší se kontroverzním situacím vyhnout.
#9, před rokem, Adam Karnet
reaguje na: [8] - marek
Tahle odpověď je bezesporu pravdivá - co se týká fotky, článek jsem nepřidával já, fotku taky ne. Ale jsem pod článkem podepsaný jako pod celkem, tudíž ještě jednou, velká omluva, měli jsme se zeptat.
Vyhýbání se kontroverzím je určitě ověřený postup, takřka podle brožury. A dá se snadno pochopit, proč se to tak dělá. A právě od "brožury" jsem se chtěl odchýlit.
Vytváření nepřátelské atmosféry či její vyhrocování, hm. Máš dojem, že spolu jednáme jako nepřátelé, vyhroceně? Že si nevyjdeme vstříc a tak podobně? Já ne, naopak - vedoucího mužstva, jenž umí levou zadní napsat komentář, jako jsi napsal ty, si coby protějšku poměrně vážím.
na tento příspěvek reaguje: [10] - marek
#10, před rokem, marek
Adame, mezi námi a také většinou hráčů není žádná kontroverze, která by nekončila koncem utkání. Jen jsem chtěl upozornit na to, že ten článek bude na webu viset nejspíše léta a číst jej může řada lidí, kteří si podle něj budou dělat o hokejbalu obrázek. Emoce do REPORTÁŽE moc nepatří, zvláště ne ty mířené proti soupeři či rozhodčím. Blog či komentář je něco jiného.
na tento příspěvek reaguje: [11] - Adam Karnet
#11, před rokem, Adam Karnet
reaguje na: [10] - marek
Shodneme se. Jediný rozdíl je v tom, že chceš na tu naši modelku, o které píšeme, dát hodně make-upu a ukázat ji kolemjdoucím co nejkrásnější. Já jí tu fasádu odepřu a odprezentuji ji takovou, jaká je. Polovině lidí se přitom bude líbit nalíčená, druhé polovině přirozená. A neexistuje univerzální způsob, který by se snad líbil všem.
Tím bych to asi ze své strany ukončil (tedy tuhle jednu debatu), protože oba víme, jak to myslíme - a taky že to ani jeden z nás nemyslí od základu špatně.
Díky - snad si to po nás někdo přečte :-)
na tento příspěvek reaguje: [13] - marek
#12, před rokem, Michal Krček
Když si vzpomenu, co se dělo kolem semifinále SD v národce (Alpiq-Kovo) a použití videa a zákroků v zápasech, musím se smát. Co jsme si kvůli tomu vyslechli od bafíků a fanoušků Kladna.

Proč to píšu? Někdy totiž nechápu, kdo je na Kladně normální a kdo se jenom tak tváří. Vás Adame neznám vůbec, ale názor jsem si přečetl a považuji ho za celkem objektivní. Škoda jen, že takhle to nebere většina lidí z Kladna v situacích, kdy se blíží prohra...

Ať dnes vyhraje lepší.
na tento příspěvek reaguje: [16] - Kladno
#13, před rokem, marek
Adame, souhlas :-)
#14, před rokem, Oggy, 87
reaguje na: [8] - marek
k té fotce: Za umístění jsem zopdovědný já.. takže tohle jde na můj vrub, ale na svoji obranu..dostal jsem tuto fotku od jednoho fanouška, který nám poskytoval fotky například z Mostu a měl jsem za to, že foto je focené jím.. až posléze jsem zjistil, že tomu tak není, ale foto nesmazal.
#15, před rokem, Oggy, 87
reaguje na: [8] - marek
k objektivnosti.. právě pro podobné příležitosti je tu blog. Který je jaksi odstíněn od oficiálních reportáží za klub.
Blog naopak vyjadřuje postoj autora. Nebo alespoň takto jej vnímáme.
Jsem hráč, takže se k k tomu či oněmu zákroku nebudu vyjadřovat.
#16, před rokem, Kladno
Krčku,Krčku,ty už budeš do smrti mimo mísu.Na rozdíl od vás tady nikdo neposílá záběry na svaz,aby omlouval fauly hráčů.Ale to si ty nepochopil,viď? Co se taky od tebe dá čekat.
na tento příspěvek reaguje: [17] - Lukáš Kubica
#17, před rokem, Lukáš Kubica
reaguje na: [16] - Kladno
"Kladno" predpokladam, ze jsi pochopil smysl techto komentaru a predpokladam, ze se priste prihlasis svym jmenem a ne anonyme. Tvuj nazor na Michala Krčka nesdilim. Jinak autorovi a vsem diskutujicim sklanim poklonu za smyslu plnou debatu.
#18, před rokem, Milan
--- příspěvek nezobrazen kvůli vulgaritě ---

Vložit komentář

 
Zrušit odpověď
facebook/hbckladno
odehrané utkání
neděle 8. dubna 2012 10:00
HBC Kladno
-
Ústí nad Labem
sobota 7. dubna 2012 16:00
HBC Kladno
-
Ústí nad Labem
Hledáme ...
zpravodaje

Hledáme zpravodaje pro náš web a tiskoviny. Náplň činnosti je pravidelné zpravodajství o novinkách v dění kolem klubu, rozhovory s hráči, trenéry, funkcionáři ..atd

...

funkcionáře, trenéry

Hledáme do svých řad nové členy, trenéry, vedoucí mužstev.. atd., kteří by se rádi zapojily do jednoho z nejúspěšnějších sportovních klubů Kladna.

DJ

Hledáme DJ na domácí zápasy. Náplň činnosti je obsluha naší/vaší aparatury během zápasů.

nové partnery

Hledáme nové partnery, kteří mají chuť nás podporovat jakoukoliv formou:

  • finanční
  • naturální
  • zajištění dopravy
  • atd..
Nábor ...

Neustále hledáme nové talenty do svých řad.

Oblékni modrobílý dres s rysem na prsou a hraj o ligový titul.