mistr Extraligy hokejbalu

Mistr extraligy hokejbalu 2009 Mistr extraligy hokejbalu 2010 Mistr extraligy hokejbalu 2011

vítěz Českého poháru

Vítěz Českého poháru 2008

vítěz Evropského poháru

Vítěz Evropského poháru 2008
aktuality
před 4 dny,

Starší dorost: sestřihy z finále

Sestřih z prvního utkání sestřih z druhého zápasu.
před měsícem,

Starší dorost: video

Prohlédněte si sestřih z prvního čtvrtfinálového utkání s Hradcem Králové.

před měsícem,

Sestřih z prvního čtvrtfinálového duelu

Prohlédněte si sestřih z prvního čtvrtfinálového utkání s Ústím nad Labem.

před měsícem,

Starší dorost: sestřih z utkání s Pardubicemi

Prohlédněte si sestřih z utkání strašího dorostu s Pardubicemi.

před 2 měsíci,

Starší dorost: sestřih z utkání s Plzní

Prohlédněte si sestřih z utkání strašího dorostu s Plzní.

před 3 měsíci,

Kladno v poháru poráží Kovo

Přípravu na jarní část vyplnil pohárový zápas na půdě lídra 1.ligy Kovo Praha. Kladno napravilo dojem z nevydařené přípravy v Plzni a urvalo těsné vítězství 2:1.

aktuální články

Revize pravidel? Zrychleme tu hru...

před 7 měsíci Adam Karnet zhlédnuto 13216 krát

Je veskrze fajn, že se nabídne defacto široké veřejnosti možnost poslat návrhy na novinky a úpravy v pravidlech a řádech hokejbalu v ČR. Otázkou je je, jestli by ti, koho se tyto změny týkají - tedy hokejbalisté samotní, neměli o jejich znění a dopadech nějakou chvíli diskutovat. Nápadů se může sejít spousta, nikde ale není psáno, že se z nich úzké skupině podaří vybrat jenom to pravé ořechové.

Tento článek je průběžně aktualizován! - 11.10.2011 v 11:49

Veřejný seznam návrhů pro všechny

Připravili jsme proto v širším okruhu osob krátký seznam možností, které by se v budoucnu v tomto sportu mohly uplatnit. Jsem si jistý, že na řadu věcí se v něm nemyslí (prostě proto, že nás nenapadly) a obracíme se proto i na všechny čtenáře a návštěvníky tohoto článku - pokud chcete, abychom (pod vaším jménem samozřejmě) zařadili do seznamu i další návrhy, stačí je napsat do komentářů.

Hlavním účelem je to, aby se o jednotlivých návrzích mohlo diskutovat ještě před tím, než se (ne)oficiálně pošlou na svazový e-mail a začnou se nějakým způsobem třídit.

Důlěžité ale je ještě jednou zopakovat - ne všechny níže uvedené návrhy jsou závazné. Některé jsou mírně sci-fi a měly by spíše být základem pouze pro určitou debatu, případně alternativy. V celé řadě se samozřejmě inspirujeme i jinde.

DOPLNĚNO - Konkrétní návrhy na zařazení mezi pravidla!

Na řadě některých prvků z příspěvku nebo komentářů pod ním se shodne valná většina ze zúčastěněných, můžeme se proto pokusit převést je do podoby již konkrétních a finálních návrhů?

  1. Pokud se družstvo dopustí zakázaného uvolnění, nesmí žádný z jeho členů v následném přerušení hry vystřídat. Výjimkou jsou pouze neodkladná střídání z důvodu zranění, jejichž závažnost musí posoudit rozhodčí a udat jasný pokyn k vystřídání, nebo setrvání jednoho či více hráčů na hřišti.

Hlavně se to musí zrychlit

Jednou z věcí, která hokejbal souží už dlouho, je kritická pomalost naprosté většiny utkání. Všechno moc dlouho trvá. Hra jako taková se sice oproti letům ne-tak-dávno minulým výrazně zrychlila, ale ty prostoje! Míček je častěji venku, než na hřišti, každé druhé jeho vyhození je navíc doprovázeno teskně pomalým střídáním.

Může se pak někdo divit, že na zápasy koukají převážně jenom příbuzní a známí? Nezainteresovaný divák se těžko přijde podívat jen proto, že je to prostě "supr sport na koukání". Je to nuda.

Pojďme tedy zkusit udělat krok k diváckému zatraktivnění hokejbalu. Rychlost na hřišti, rychlost v meziherních situacích, víc gólů. Současně by však nová pravidla neměla klást přehnaný další tlak na rozhodčí, kteří toho i tak v některých zápasech mají plnou optiku...

Před přechodem některých z následujících návrhů k pravidlům by tak mělo dojít k co možná nejdůslednějšímu odstranění pojmů jako je "úmysl" apod., které pouze nahrávají sporným situacím.

  • #1 Icing by měl být až poslední únikovou možností pro bránící se tým. Pokud tým udělá icing, nikdo z hráčů tohoto týmu nesmí v následujícím přerušení vystřídat.
  • #2 Pokud brankář bez kontaktu s hráčem soupeře posune branku dostane napomenutí (v zákroku, bez zákroku - nerozlišujeme). Po každém dalším posunutí bez kontaktu s hráčem soupeře automaticky následují 2 minuty. Dokážeme vyřešit ukotvení branek tak, aby při běžném zákroku brankář branku zkrátka posunout nemohl?
    Tohoto bodu se týkají také komentáře č. 14 a 15 od Tomáše Rejthara, který se vznikající hráčskou asociací již předložil návrh na konkrétní provedení a instalaci gumových kolíků k brankám, aby nedocházelo k jejich častému posouvání - možná bychom mohli s postupem času získat i zhodnocení ze strany, která tuto variantu posuzovala nebo stále posuzuje.
  • #3 Pokud hráč vyhodí míček mimo hřiště (na dlouhých stranách hrací plochy, nebo pouze z obranného pásma?), aniž by byl v přímém souboji s hráčem soupeře, je naprosto přijatelné uvažovat o dvou minutách, nebo minimálně o vhazování v obranném pásmu mužstva, jehož hráč se provinil. Nejedná se potom o tečované míče a situace, kde se míček před opuštěním hřiště dotkl mantinelu.
    Tohoto bodu se také týkají komentáře č. 14 a 15 od T.Rejthara. Předložen byl návrh na prodloužení sítí kolem hřiště i k trestným lavicím.
  • #4 Rozhodčí by měli dostat zcela jasný pokyn, aby NEpískali těsné icingy. Pokud byl míček evidentně poslán dopředu jako přihrávka a útočící hráč měl reálnou šanci ho stihnout a zpracovat, mělo by se pokračovat ve hře.
    (Vezme se kamera, natočí se 10 modelových situací a dá se to na web do sekce s pravidly, aby bylo každému vizuálně jasné, která bije. Což by se vlastně dalo udělat i u řady dalších pravidel, kde je slovní výklad sám o sobě někdy nedostačující.)
  • #5 Rozhodně by se měla zrychlit střídání. Pokud něco dělá ze zápasů MS svižnou a koukatelnou záležitost, pak je to také urychlování střídání rozhodčími. Hráči musejí zrychlit, na postavení se při vhazování dokonce doběhnout. Chce to kondici, ale divák to jenom ocení. Jakmile rozhodčí dojde na bod pro vhazování, hází buly do pár vteřin. Pokud se situace opakuje, následuje pokaždé trest za zdržování hry. Samozřejmě musí být zohledněno vystřídání zraněného hráče.
  • #6 Jakmile hráč u mantinelu nejeví zájem o hru, ale pouze se snaží přitisknout míček k hrazení a čeká na přerušení, rozhodčí ho vyzve k tomu, aby se snažil za každou cenu hrát dál. Pokud nereaguje, dá se to posoudit jako zdržování hry.
  • #7 Je otázka, zda nadále umožnit brankářům, aby zalehli míček kdekoli v obranné třetině (tedy až po čárky). Pokud měl brankář možnost beztrestně přikrýt míček pouze v kontaktu s brankovištěm, ihned by ubylo přerušení hry. Případně jak můžeme omezit přerušení hry brankářem, která nejsou nezbytně nutná?
  • #8 Pokud hráč zalehne míček a po vyzvání rozhodčím nejeví jasnou snahu se zvednout a hrát míček hokejkou, měly by opět následovat minuty za zdržování.

Obecná pravidla, změny a postoje

  • #9 Velice se nabízí reformace přestupního řádu a možnosti hráčů ovlivnit, kde budou hokejbal hrát. Stálo by za hlubší zamyšlení, jak formulovat (a jestli vůbec) rozdíl mezi hráči, kteří v klubech působí jako poloprofesionálové za peníze, a těmi, kteří hrají zcela bez nároku na finanční ohodnocení. Lišily by pak samozřejmě možnosti těchto hráčů rozhodovat sami o svém působišti (hráči pod smlouvou by pak logicky byli více omezeni kluby, s nimiž mají kontrakt podepsaný).
    Otázkou je, jak k tomuto přistoupit, a zda dokážeme předvídat, jestli bychom tímto neudělali v hokejbalu větší paseku. Současné podmiňování přestupů hráčů platnými tabulkami (zlo) je ale zcela mimo veškerý zdravý rozum. Pokud má amatérský sportovec zájem hrát někde jinde, měl by mateřský klub dostat kompenzaci přijatelou pro aktuální možnosti hokejbalu a ne slepě žádat tabulkový několikanásobek. Omezuje tím především hráče, a to ve sportu, který je stále postavený na kamarádských vztazích.
  • #11 V oslabení, pokud je signalizován další trest a mužstvo, kterému je tento trest signalizován inkasuje gól, ruší se kratší trest nikoli trest teprve signalizovaný - do hry se vrací hráč, kterému trest běží a přichází v platnost trest signalizovaný.
  • #12 V komentáři č. 14 od T. Rejthara se zmiňuje možnost technického přestupu, pokud se kluby nedohodnou - tady by to jistě chtělo více informací o tom, jak by tato věc přibližně fungovala.
  • #13 Měla by se nařídit fotodokumentace z předsezónního schvalování kabin a její rozeslání na konkrétní kluby (T. Rejthar)

Pravidla týkající se mládeží

Na mysl přichází spousta možností, kterými by se mohly zlepšit mládežnické kategorie. K těm by se měli vyjádřit především trenéři, kteří s mládeží stabilně pracují (ale samozřejmě mohou i všichni ostatní).

  • #10 Jedním z případných návrhů je zavedení dalších trestů za nesportovní chování. Pokud by za projevy mírnějšího nesportovního chování v zápasech mládeže mohly padat i dvouminutové tresty za pokřikování, a tak dále (a tým by tak chováním některých svých členů šel do početní nevýhody), dá se věřit tomu, že by se vypjatost některých (možná i většiny) zápasů dost snížila. Odsedět 10 minut automaticky neznamená přímé ohrožení výsledku, dvouminutové oslabení už o něco více.

Jak zkrotit některé diváky, kteří se u zápasů mládeže chovají jako banda křováků z pralesa (a tím se to také eskaluje), to ale leží ve hvězdách...

Na návrzích v tomto článku se prozatím podíleli

Drahomír Kadlec, Adam Karnet, Martin Nedvěd, Petr Ogurčák, Daniel Hnízdil, Michal Hnízdil, Tomáš Rejthar

Komentáře

#1, před 7 měsíci, Jakub Vais
S tímto souhlasím, ve všech bodech! Doufám, že co nejvíc věcí bude v nových pravidlech
#2, před 7 měsíci, Pospa
Myslím, že všechny body jsou určitě opodstatněné a pokud budou přijaty, určitě povedou ke kýženému cíli tzn. ke zrychlení hry. Když vidím, kdo se na návrhu podílel tak všechno jsou to lidé, kteří se kolem hokejbalu pohybují už řadu let a tudíž vědí, co říkají a také si myslím, že s tím v podstatě asi každý hokejbalista bude souhlasit. Minimálně ten, co se pohybuje na vrcholové úrovni. Jediné co je podle mě trochu mínus u některých navrhovaných změn je to, že některá pravidla budou dle mého názoru umožňovat rozhodčímu větší možnost ovlivnit průběh zápasu.... Což se sice stává asi spíš v nějakých nižších soutěžích, protože samozřejmě platí přímá úměra čím nižší liga, tím horší rozhodčí, ale i tam se jedná o tento sport. Ale to je zase jiné téma...
#3, před 7 měsíci, Petr Hanzl
Myslím,že pravidlo o vyhození míčku by bylo špatné. Některé povrchy,Třinec Ustí,nebo hřiště typu bývalá Vlašim a utkání rozhodne taková minelka.
Určitě brankáře uvázat jen do brankoviště,alespon budou hrát více holí
#4, před 7 měsíci, Radim Kijonka
Určitě jednoznačný souhlas se změnami. Zejména vyhazování míčku z obranného pásma mimo hřiště hráčem mužstva, které je pod tlakem, je velký nešvar. Okamžitě bych zavedl pravidlo jako v hokeji, trestat každé vyhození dvěma minutami.
#5, před 7 měsíci, Holda
Výše zmíněné body jsou určitě dobrým nápadem a posunem kupředu. Ale ne zcela souhlasím s posouváním branky golmanem, ono to vzhledem k neukotveným konstrukcím opravdu občas jinak nejde.
Pokud se nasadí ukotvení branek, které bude naprosto bezpečné pro hráče, tak nemám námitek.
#6, před 7 měsíci, Vlastimil Janoušek
Na začátku je napsáno jak zrychlit hokejbal, že se divák nudí, ale poté jsou další nápady jak více vylučovat, i když některé dobré. Ale i zde je jednoznačná rovnice - čím více vyloučení tím se čas mezi hrou prodlužuje a divák se opět nudí. Ale určitě podporuji trestat zašlapávání míčku u mantinelu viz #6.
Co se týče změny přestupního řádu #9 - klub hráče vychovává řadu let a investuje do něj nemalé peníza a on si poté odejde za "kamarádem" do jiného klubu bez náhrady? To je asi špatné a za chvíly by se nikomu z vedení klubů nebude chtít shánět peníze na výchovu mládeže, když si poté ti hráči budou moct přestoupit zadarmo kam chtějí oni. A nebo s každým hráčem resp. s jeho rodiči budeme podepisovat smlouvu????? - můj názor nesmysl
na tento příspěvek reaguje: [9] - Jack
#7, před 7 měsíci, Smůťa
Určitě souhlsím s tzv. všelidovou diskuzí k pravidlům. Myslím si však, že bychom v tom neměli dělat další guláš. Byl bych mnohem raději, kdybych se mohl seznámit s výkladem pravidel. Docela by mne jako nerozhodčího zajímalo, jak to probíhá na školení rozhodčích a jak jim jsou pravidla vykládána.
A teď k bodu 2:
To co v něm popisujete již současná pravidla obsahuji. Nechci hájit brankáře, ale napomenutí při zákroku?
tady přidávám současné pravidlo:
554 b) – Posunutí branky
a) Hráči nebo brankáři, který úmyslně posune branku z jejího postavení, se uloží:
– menší trest (2‘)
b) Stane-li se tak v posledních dvou minutách utkání nebo kdykoli v prodloužení bránícím
hráčem nebo brankářem ve vlastním obranném pásmu, rozhodčí nařídí ve
prospěch neprovinivšího se družstva:
– trestné střílení (TS)
c) Jestliže hráč nebo brankář úmyslně posune branku z jejího postavení, když má
míček pod kontrolou hráč soupeře, který nemá protihráče mezi sebou a soupeřovou
brankou a je tak ve výhodné brankové příležitosti, rozhodčí nařídí ve prospěch
neprovinivšího se družstva:
– trestné střílení (TS)
d) Jestliže je brankář odvolán z hrací plochy a hráč jeho družstva posune branku z jejího
postavení, přizná se ve prospěch neprovinivšího se družstva:

na tento příspěvek reaguje: [8] - Kubi66
#8, před 7 měsíci, Kubi66
reaguje na: [7] - Smůťa
Trosku jsem nepochopil jak jsi to myslel,ze s diskuzi souhlasi,ale gulas v tom delat nechces,to by prece ta diskuze ztracela smysl,kdyby to k nicemu nevedlo a jen tak klabosili. A ten bod 2 jak uvadis. V soucasnych pravidlech je prave to slovo "úmysl" o kterem Adam na zacatku psal,ze by bylo vhodne ho uplne z pravidel odstranit,protoze je to pak hodne sporne ty situace,pri uplatneni navrhu by se to nestalo,proste jakkekoliv posunuti by bylo hodnoceno nejdrive napomenutim,nasledne trestem,takhle to bylo podle mysleno,odstranit hlavne slovo "umysl". A myslim,ze by mozna nebyl tak velky problem se na nejaky seminar rozhodcich dostat,ikdyz tohle opravdu jen tipuji.
na tento příspěvek reaguje: [10] - Smůťa
#9, před 7 měsíci, Jack
Konkétní reakce na Vlastimiluv názor k bodu 9. Cituji autory: "...měl by mateřský klub dostat kompenzaci přijatelou pro aktuální možnosti hokejbalu a ne slepě žádat tabulkový několikanásobek.". Čili nikdo nepopírá jistou míru kompenzace!
Klíšé typu "výchova mladých stojí nemalé peníze" není, tedy pro mne, silným argumentem. Hráči a to napříč všemi kategoriemi, si platí takřka všechny náklady související s jejich hokejbalovým účinkováním (předsezónní členské příspěvky, dopravu, veškerou výstroj/výzbroj). Návrh na odstupné v rozumné výši a ne slepé lpění na tabulkových hodnotách je pro mne správný. Tímto naprosto nezpochybňuji náročnou práci při každoročním "naplňování" klubové kasy, ale upřimně si myslím, že finanční pokrytí výchovy hráčů padá na jejich hlavy, potažmo jejich rodičů.
Jinak výše zmíněné návrhy k reformě hokejbalu očividně vychází z hlav lidí, kteří mu rozumějí a souhlasím, že by mohly pomoci k větší atraktivitě.
Všem hodně zdaru a díky, že se "bijete" za všechny hráče a lidi, kteří mají tento sport rádi.
#10, před 7 měsíci, Smůťa
reaguje na: [8] - Kubi66
Samozřejmě, že jsem si jeho výzvu kdiskuzi přečetl.Jsem toho názoru, že to slůvko by tam mělo zůstat. Rozhodčí je soudcem utkání a jen on může posuzovata rozhodovat průběh hry. Znovu opakuji výklad daného pravidla musí být jasný. Jestli jeden rozhodčí si vykládá pravidlo jinak než druhý tak to je špatně. Nejsem si vědom a nikdy jsem neslyšel, že by mohl funkcionář klubu navštívit seminář rozhodčích. Jsem přeswvědčen, že i můj názor je názorem do diskuze a nikoliv negace dobrého nápadu.
Pozn. Domníváš se, že pokud si brankář udělá při zákroku výron v kotníku nebo jinak bez cizího zavinění např. upadne a následně tím dojde k druhému posunuití branky, tak nekompromisně uložit trest?
na tento příspěvek reaguje: [11] - Kubi66
#11, před 7 měsíci, Kubi66
reaguje na: [10] - Smůťa
Ja preci nezpochybnuji tvuj nazor v diskuzi,jen sem se snazil vysvetlit jak to bylo puvodne mysleno. A jak pises tu poznamku,ono je samozrejme hrozne neprijemne kdyby se neco podobneho stalo,ale je to podobne jako s vysokou holi,hrac je taky zodpovedny za svoji hul,ikdyz treba upadne nebo naprosto neumyslne uderi protihrace je taky udelen nekompromisne trest,ikdyz si treba udela vyron (jak pises) a bude padat,stejne ten trest dostane. Ale nechci tu zbytecne spamovat. Ja souhlasim s vetsinou bodu zde napsanych.
#12, před 7 měsíci, Prihy
Zdravim, co kdyby se misto tech siti dala plexi? hra by se zrychlila.
jinak se mi lidi to s tim nestridanim u icingu a vyhozeni micku z obranyho pasma
#13, před 7 měsíci, Prihy
Zrusil bych podminku podle ktere musi mit tym mladez aby se mohl ucastnit 1.ligy a vys. Hodne kvalitnich tymu nemuze diky tomu hrat a kvalitouna to maji!
#14, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
Já také souhlasím s návrhy. Na svazu jsme již s Edlem a Švancarem tyto návrhy připomínali.Máme i vypracované vzorky gumových kolíků na brány i s technickým řešením montáže.V návrhu byl také nápad na možnost pokračovat sítí i k tresným lavicím pro omezení četností opuštění míčku hřiště.Tento návrh je také vypracován i s cenovou nabídkou.Je jen k uvážení,zda to nebude omezovat diváky ve sledování hry,myslím si,že ne.
Jedna věc jsou tabulky na přestupy hráčů,ale také bych navrhoval jako je technický přestup,kde je možnost přestupu hráče i když se kluby nedomluví dle tabulek,tak řešit tento problém i u hostování,ale s rozumem.
#15, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
Také bych nařídil fotodokumentaci při schvalování kabin.Jde o to,že komise,která schvaluje před sezónou hřiště a zázemí,tak by vyfotila kabinu hostí,aby se nemohlo stávat,že před sezónou se prezentuje krásná nová kabina a při zápasech se hráči svlékají v plísni.Tyto fotky by byly doručeny každému klubu pro případnou stížnost.
#16, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
Řešili jsme také nespravedlnost kdy má klub všechny kategorie,které stojí obrovské finance a kluby který je nemají zaplatí pokutu,která je finančně zajimavější než vlastnit všechny kategorie.Svaz navhoval nějaký bodový systém,kde budou kluby zohledněny třeba na startovném,což si myslím,že je dobrá úvaha.Co vy na to?
na tento příspěvek reaguje: [75] - Martin Konvička
#17, před 7 měsíci, Prihy
Neni jednoduchy sehnat mladez a jeste to udrzovat nejakym zpusobem. Stoji to dost penez a ne kazdy si to muze dovolit. Hokejbal neni tak atraktivni aby se do toho hrnula mala decka. Proto kdyz se sestavi tym muzu a splnoval by vzdy pred sezonou financni podminky, tak by mohl hrat
na tento příspěvek reaguje: [19] - Tomáš Rejthar
#18, před 7 měsíci, Prihy
Pro rozvoj hokejbalu urcite dobra vec. Kdyz tym bude mit vysledky napriklad v 1.lize vzroste zajem medii(clanky v novinach,regionalni televize)dostane se vice do podvedomi vetsiho mnozstvi lidi. Zacne byt zajem lidi a potencionalnich partneru, kteri by se chteli zviditelnit a podporit rozvoj ve meste. Kdezto kde neniporadna soutez muzu tam neni ani mladez. Jo v jinych sportech, Ano zacneme u mladeze, ale u hokejbalu by se melo zacit u chlapu,pak uz je to jen na klubu aby si zaridil svoji budoucnost a zakladal mladez
#19, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
reaguje na: [17] - Prihy
Pokud,ale chceme aby tento spor šel v zajímavosti dopředu,je to hodně taky o výchově mládeže.Mládež je potřeba.Je to složité,to se může parta klůků domluvit u piva,že si koupí hokejky a dají do kupy peníze,tak bude ta extraligy opravdu kvalitní.
#20, před 7 měsíci, Prihy
Tak to je jasny ze preci nepujdou do extraligy, postupne budou postupovat. To zajisti kvalitu aby nepostupovali nejaci hotentoti z hospody. Bud ten mancaft bude mit kvalitu a nebo proste ne. Pak uz zalezi na tom mancaftu jak bude pracovat aby byl konkurence schopny
#21, před 7 měsíci, Marek Chlupatý
K navrhovaným úpravám následující:

1. Je třeba si uvědomit, že hokejbal se nehraje jen v ČR a naše pravidla by měla z co největší části odpovídat pravidlům ISBHF. Pokud by tedy neměla odpovídat stoprocentně.

2. Některé body pravidel by samozřejmě zasloužily přesnější výklad a hlavně jednotné posuzování. Ale to je práce komise rozhodčích, komise delegátů. Bohužel lidé, kteří z hokejbalu odnáší nejvíce peněz (rozhodčí, delegáti) a kteří jsou placeni kluby, poskytují hokejbal medvědí službu.

3. Konkrétně k trestů za zdržování hry. Prvním bodem proti jsou již zmíněná pravidla ISBHF, druhou pak fakt, že v hokeji je něco takového možné jen díky tomu, že všechna hřiště bez výjimky jsou obehnána mantinely a branky "pevně" ukotveny.

4. K icingům. Stoprocentní souhlas, opět se vracíme k tomu, že rozhodčí mají nejednotný metr.

5. Pokud již uvažujeme o výkladu pravidel, nejen o pravidlech samotných, jsou zásadnější otázky než trestání zdržování hry. Autoři průvodního textu mají zkušenosti z mezinárodním hokejbalem, a tak zřejmě vědí, jaký je rozdíl mezi naší (slovenskou verzí) a verzí severoamerickou. Pak je otázka k čemu se přiklonit. Což je samozřejmě na delší diskusi a hlavně to úplně úzce nesouvisí s pravidly, opravdu spíše s výkladem.

6. K bodu o rušení kratšího trestu. Toto je jedno z pravidel, které měnila IIHF. Zřejmě by tedy měla změnu udělat také ISBHF a to by se mělo promítnout i k nám. Těch pravidel je samozřejmě víc.

7. K přestupnímu řádu. Měli bychom si říct, zda si budeme dál lhát a snažit se za každou cenu udržet stávající počet družstev. Pokud se podíváme pravdě do očí a odstraníme uměle vytvořené berličky (které ostatně jsou typické jen pro hokej a hokejbal), můžeme se bavit o řadě úprav řádů. Například: omezení střídavých startů (věkem, počtem utkání, daty), omezení přesunů hráčů na play-off do jednoho týmu a na baráž zpět do mateřského, minimální počet hráčů do utkání (10+1), zákaz toho, aby hráči mladší 18 let hráli za víkend 4 utkání atd.

K diskusi o mládežnických týmech:
Kluby, které pracují s mládeží by v tomto měly být jednoznačně podporovány. Je sice hezké, že jsou party dospělých, které mají kvalitu hrát vyšší soutěže, ale pokud nebudou vychovávat mládež, jak dlouho budou hrát? Ostatně, ať nám svazoví činovníci předloží, kolik hokejbalistů (dospělých a dětí) skutečně reálně působí v soutěžích. O mrtvcýh duších v oficiálních statistikách nepíši. Myslím, že bychom neviděli rostoucí křivku.
na tento příspěvek reaguje: [22] - Smůťa [28] - Tomáš Rejthar
#22, před 7 měsíci, Smůťa
Konečně se někdo věnuje ve své odpovědi podstatě věci.
#23, před 7 měsíci, Prihy
Jo at dostavaj kluby ktery maj mladez podporu, ale at tymy kteri nemaj mladez muzou hrat taky. Extraligatam by byla podminka mladeze, ale u nizsich lig by ta mladez nemusela byt. A kdyz nekdo tu ligu chce hrat tak si ty hrace sezene a pokud je tam opravdu zajem tak to proste hrajou tak aby o neco hrali. Pochybuju ze by to hral nekdo jentak platil startovny a pak to tam odchodil.

Zruste ty site at tam jsou PLEXI nebo neco podobnyho ty site jsou na posrani akorat se clovek zrani
na tento příspěvek reaguje: [25] - Tomáš Rejthar
#24, před 7 měsíci, Adam Karnet
Dobrý večer, děkujeme za reakce, které se zde zatím nashromáždily - doufám za všechny, že to není všechno, ale že dokážeme v diskusi dále pokračovat.

Chtěl bych reagovat na některé z příspěvků, jejich autoři si odpověď určitě zaslouží.

#2 Pospa - jestli by potom spíš nebylo lepší dát všechno úsilí na zlepšení rozhodčích :) Popravdě mě ale nenapadá, kde je brát. Na extraligové úrovni to není špatný přivýdělek... pokud je v hokejbale někdo placený na poměry královsky, tak jsou to sudí. Takže o penězích to asi nebude...

#3 Petr Hanzl - hřiště je ale v jednom zápase stejné pro oba týmy (tím to samozřejmě trochu zlehčuju). Jinak s tím brankářem vidím hlavní problém v tom, že mě nenapadá, jak takovou docela zásadní věc dopředu odzkoušet - "obětovat" tomu třeba Český pohár?

#5 Holda - ukotvení branek se teď už o něco konkrétněji řeší přímo v článku.

#6 Vlastimil Janoušek - díky za také trochu "opoziční" komentář. Osobně si myslím, že přerušení spojené s vyloučením hráče je pro hru mnohem přijatelnější, než icing. Diváci prožívají přesilovky a oslabení mnohem více, než střední pasáž hry, kdy se jenom vyhazuje. Není přerušení jako přerušení.

Co se týká těch nákladů na výchovu a tak dále, rozepsal jste se o trochu jiném názoru, než který se popisuje v článku. Toto téma je jinak dost ožehavé a nejspíš by vystačilo na samostatnou diskusi - ale zeptám se takto: Máte sám nějakou konkrétní představu, jak by to mohlo fungovat lépe? Vyhovuje Vám současný systém?

#7 Smůťa - předpokládám, že si tento článek s velkou pravděpodobností přečte někdo ze zodpovědných, kdo by následně mohl na tvou otázku odpovědět ;-)

#20 Prihy - nutnost provozu mládežnických kategorií má možná na někoho omezující vliv a dělá z provozu velkého klubu nelehkou záležitost (víme na Kladně, o čem je řeč), bez toho by ale přeci sport fungovat nemohl. Mládež se stejně jako vám i dalším jeví jako přitěžující okolnost, málokdo ale bere v potaz už jenom to, že díky tomu se pár set dětí nemotá po ulicích, ale věnuje se sportu.

Kdo bude reprezentovat hokejbal u nás, až skončí Novák, Bacovský, Příhoda, Kejř a další? Někdo je musí zastoupit - a ti hráči nemůžou začínat jako dospělí, musí se rozvíjet od začátku.

Mládež na Kladně funguje, jsme rádi, že mají děti z okolí u nás příležitost dalšího sportovního vyžití. Do mládeže bychom investovali i pokud by to nebyla nutnost. Když ale slyším názory kolem, bylo by takových investorů do budoucnosti hokejbalu v republice dost málo - a proto je mládež povinná. Tímto bych také chtěl poprosit, abychom toto diskusní "vlákno" o povinnosti mládeže již nechali být - napište mi mail, můžeme v tom pokračovat takovou cestou.

#21 Marek Chlupatý - Marku, jako vždycky - díky za komentář ;-) Z hlediska diskuse má reálnou hodnotu.

Nebudu na něj reagovat v tomto komentáři, protože se nad pár věcmi v něm chci sám napřed zamyslet. Doufám ale, že na něj budou reagovat jiní a já se k nim zítra připojím.
#25, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
reaguje na: [23] - Prihy
plexi má minimálně dvě nevýhody
1) je cena
2) možnost zničení vandalem

Můžu ještě vědět kdo je Prihy,protože JAN PŘÍHODA z Kladna to není a tomu se tak říká
#26, před 7 měsíci, Prihy
Jsem z Olomouce, a mam stejne prijmeni jako Jan z Kladna.

Jo vim ze je to problem hral jsem 13let hokej, tedkom jsem presel na hokejbal a neni to zadna sranda ta sit....jeste kdyz jsi vetsiho vzrustu a dostanes telo je to dost neprijemne....
na tento příspěvek reaguje: [27] - Tomáš Rejthar
#27, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
reaguje na: [26] - Prihy
byl to jen nápad k diskuzi,já jsem malinkej
na tento příspěvek reaguje: [30] - Prihy
#28, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
souhlasím,jen nevím,zda je to tak přísné s ISBHF.Nejsou to tak zásadní změny pravidel.
na tento příspěvek reaguje: [29] - Marek Chlupatý
#29, před 7 měsíci, Marek Chlupatý
To by museli říct ti ze svazu, kteří mají na starosti vztah s ISBHF či mezinárodní rozhodčí. Ale například v hokeji je to tak, že platí pravidla IIHF, případně jsou stanovovány výjimky (mnohdy jen na sezónu od zavedení nových pravidel).
na tento příspěvek reaguje: [31] - Tomáš Rejthar
#30, před 7 měsíci, Prihy
Jo tak to jsi vklidu, ale ti vetsi...ja jsem dotal telo normalne cistej zakrok jenze tam se nemas o co zaprit a to je pruser...takze natazeny vazy v ramenu a mesic si nezahraju,jeste navic ty zelezny sloupky to neni moc dobry...
#31, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
No právě,třeba v Kanadě je pravidlo,kde je určitý čas na střídání a v ČR není,tak tam určité odlišnosti jsou.
#32, před 7 měsíci, meloun
Ahoj, s některýmí návrhy souhlasím "ale" návrh č. 2 bych zavedl jedině v případě, že by došlo k ukotvení branek, které by bylo bezpečné pro hráče a hlavně brankáře!
Návrh č. 4 - těsný icing - co to znamená? Ani modelové situace a videa to nevyjádří přesně! Nejsem proti změně, ledaže by se vrátilo pravidlo, kdy bránící hráč musí doběhnout "vyhozený" míček jako první, jinak by to bylo pořád na uvážení rozhodčích a nic by se nezměnilo.
Návrhy 5, 6 a 8 jsou dodnes pouze v režiji rozhodčích, pokud by toto vyžadovali na 100% pak bychom to nemuseli řešit.
S návrhem omezit podržet brankářů míček mimo dosah brankoviště souhlasím a určitě by to byl přínos.
Co se týká částek za přetup hráčů- souhlasím s "Jackem" - jistá míra kompenzace ano, ale dnešní tabulky jsou opravdu přehnané!
Rovněž souhlasím s "Přího (plexi)" jen si myslím, že by byly postačující !vypnuté! sítě kolem celého hřiště krom střídaček.
na tento příspěvek reaguje: [34] - Prihy
#33, před 7 měsíci, Voža Pento
Když už jsme u těch změn, pojďme se zbavit opravdu velkého nešvaru v hokejbale a to simulování. Je mi jasné, že se to z pohledu rozhodčích špatně posuzuje a navíc jim dáváme do rukou další bič jak ovlivnit zápas, ale v hokeji se s tím už delší dobu nesetkávám. Možná by nebylo od věci, dát simulantovi osobní trest.
na tento příspěvek reaguje: [54] - tomča-5 Pento
#34, před 7 měsíci, Prihy
reaguje na: [32] - meloun
Kdyz jsem si to precet tak dobry, ale museli by byt fakt prople a jsme u toho kdyzjsem o tom popremyslel jestli budou naply tak ty micky od toho budou dost letat...
na tento příspěvek reaguje: [35] - meloun
#35, před 7 měsíci, meloun
reaguje na: [34] - Prihy
ne víc jak od plexi
#36, před 7 měsíci, Máša
Ještě jsem pro se zamyslet nad výši vyšších trestů.Naše sezóna je svým způsobem dlouhá,ale hraje se pouhých 22 zápasů.A disciplinární komise dá za někdy i sporný zákrok 7 zápasů stop,což je cca 32% sezóny.To je jako by v hokeji dostal hokejista stop na 16 zápasů.A tam dostane minimálně o polovinu nižší trest,spíš ještě nižší.Ve fotbale hrají 30 zápasů a dostavají trest 1-2 zápasy,vyjímečně 4.Pořád je to sport hlavně o zábavě a když dostane hráč takový trest,tak při víkendovém cyklu hraní to pro něj znamená třeba dva měsíce stop.Samozřejmě za brutální fauly o tom nespekuluju,ale za některé zákroky je to přehnané.Víte ,že v týmu vždy prosazuju disciplínu,ale tohle mi přijde neadekvátní.
Jinak jsem rád ,že se otevřela takováhle diskuze a snad to pomůže k úpravě některých pravidel.
Osobně jsem pro nějaké omezení možnosti hráčů hrát za několik klubů.Mluví se tady hodně o mládeži,ale když jsou právě takovéhle pravidla,tak Ti mladí kluci nedostanou šanci,protože ten klub si radši na SS pořídí staršího už hotového hokejbalistu.Možná si ty kluci zahrají základní část,ale v play off si neškrtnou.A kde mají získávat zkušenosti ? A o nějaké pravidlo v přestupech bych byl taky pro.Chápu že klub do hráčů něco investuje,to je bez debat,ale některé požadavky jsou nesmyslné a na hokejbal přemrštěné.
Doufám,že z toho všeho vyplinou rozumné věci a posune to hokejbal zase dopředu.Díky
na tento příspěvek reaguje: [43] - Tomáš Rejthar
#37, před 7 měsíci, Špáča
Pánové, možná je to hnidopišství, ale v tom článku jste prakticky nic nového nevymysleli, to vše co navrhujete se vlastně změnilo nedávno v hokejových pravidlech, ale jsem vesměs za jedno, aby se tyto změny (některé) udály. Nicměně, o čem tu nebyla "řeč", slyšel jsem, že v zámoří se v mládežnických a nižších hokejových soutěžích uplatňuje pravidlo, že prohrává-li jedno z mužstev o 5 a více branek, začne se hrát hurbý čas. Pokud se rozdíl zmenší na 4 a méně branek, opět se hraje na čistý čas. Myslím, že obodobně upravené pravidlo, by některým zápasům (obzvlášť v mládeži a nižších soutěžích) také velmi prospělo. Řekněte, koho z Vás baví hrát, nebo se dívat, na zápas kde je skóre 10:0, 15:0 apod.?
Ad. plexi vs. sítě: ty sítě můžete napnout jak chcete, ale myslím, že vlivem počasí se budou stejně ruzně prověšovat...
na tento příspěvek reaguje: [39] - Marek Chlupatý
#38, před 7 měsíci, Mach Vladimír
V podstatě je zde spousta dobrých nápadů,ale mám i pár připomínek. Co se týká pomalého střídání hráčů ,by stačilo zavést pravidlo jako v hokeji kde rozhodčí si stoupnou na bod vhazování písknout a do 5 sekund vhazují. Taky by hodně hru při střídání zrychlilo,kdyby rozhodčí plně využívali svoje možnosti a pravidla.Po přerušení hry jeden zbírá balónek a druhý ihned zvedne ruku na sřídání hostí ,po 5 sekundách ruku sundá střídají domácí a po dalších 5 sekundách už nikdo z hráčské lavice nepříjde. Pokud ano napomenou mužstvo a v opakovaných případech udělují tresty za zdržování (klidně i opakovaně v utkání). Jak se to mužstva rychle naučila v ledním hokeji ,když několikrát nestihli dojet na buly .
K přerušování hry brankářem po čárky mám výhradu tuto, to že by nemohl brankář zalehnout míček po čárky s kontaktem s brankovištěm bych možná zavedl ve dvou nejvyšších soutěžích. Rozhodně ne v nejnižších ,kde často chytají kluci jenž s holí neumí tak pracovat a proti brejku soupeře nahazujícího míčky pouze do útočného pásma to musí podržet.
K pravidlu o postraním vyhození - nejsou města a luby jenž mají tolik peněz a možnost je sehnat na dovybavení bočních tran sítí nebo plexisklem, navíc zvednout míček je snažší než puk na ledě při rozehrávce nebo vyhození z obranného pásma tak aby se nedotkl hrazení.S tím nesouhlasím.
S pravidlem o střídání při icingu nprosto souhlasím neboť by mužstva jezdila i s větším počem hráčů ,aby se jen nebránila a nezdržovala pomalým střídáním ,ale pokud to rozhodčí budou hlídat jak jsem uvedl výše tak to jde a ve všech případech.
K hulvátům v hledišti se asi nedá nic vymyslet ,protože doba je taková ,že si někteří lidé co májí peníze a funkce v aparátech myslísvoje a ,že si mohou dovolit vše. Pokud tatínek není soudný tak se asi jen můžeme divit. Horší je tos ostatním obecenstvem - jdou se ukázat před kamarády jací jsou borci ,když někoho uráží,provokují apod, ti tam nemají co dělat a je potřeba mít všude minimální pořadatelskou službu. N a play off je to pozdě ,spousta problémů je i v základní části. Pořadatelská služba musí být hlavně funkční,vyditelně označená a pokud neplní úkoly od rozhodčícha nefunguje preventivně mělo mby to být zapsáno do zápisu a trestáno. Po několika pokutách by si každý zajistil fungující pořadatele.

S pozdravem
Mach Vladimír(balů)
#39, před 7 měsíci, Marek Chlupatý
reaguje na: [37] - Špáča
Přechody mezi hrubým a čistým časem by podle mne hokejbalu neprospěly. Spíš bychom měly řešit ty, proč v celé republice neexistuje ani deset kvalitních dorosteneckých týmů (MD a SD). Ono totiž není jednoduché vychovávat hráče pro A-tým, když dorostenci v sezóně nehrají kvalitní zápasy. Samozřejmě souhlas s tím, že je určitě nebaví vyhrávat 15:0.

Souhlas také s tím, že řada napsaných věcí je přejatých z hokeje, což je v pořádku. Jen by bylo asi efektivnější věnovat se skutečným změnám pravidel a řádů a nikoliv výkladům. od toho jsou tu ostatně odborné komise ČSMSHb.
#40, před 7 měsíci, straca 73
Adame, dobra prace se zalozenim teto diskuse. Posunovani branky - souhlasim s tim co uz tu padlo, kdyz bude aspon castecne ukotvena, davat napomenuti a nasledne trest. Zavest to pravidlo za soucasneho stavu je nesmysl. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze v 99% ji posunu neumyslne pri zakroku. Navic kdyz se hraje za mokra ci skoro za mrazu, tak na venkovnich hristich staci k posunuti snad jen okolo branky probehnout...
Vicemene pravidla co jsou zavedena v hokeji, jako nestridani po icingu nebo trest za zdrzovani pri vyhozeni micku ven se podle me osvedcila, do hokejbalu bych je prenesl hned. To ze je nekde horsi povrch nebo nizsi mantinel... v hokeji se taky x-krat stane, ze vlivem spanteho ledu se puk postavi a leti to ven. Ano asi to neni uplne presne srovnatlne...
Plexi - Prihy, mohl bys mi prosim vysvetlit, z jakeho duvodu Ti prijde pri hitu u mantinelu vic nebezpecna sit nez plexisklo? Ja si tedy myslim, ze narazit hlavou do site je "prijemnejsi" nez do tvrdeho plexi. Dalsi nevyhodu vidim jak v porizovaci cene, tak v udrzbe. Za chvili bude plexi s prominutim zasrany (dest, snih, mraz blato) nebo poskrabany tak, ze pres nej nebude nic videt. Nemame vsude haly. Paklize jsou sloupky odsazeny (Pardubice, Hostivar...) prijde mi rozhodne bezpecnejsi tato varianta.
na tento příspěvek reaguje: [42] - Špáča [47] - Prihy
#41, před 7 měsíci, Petr Ogurčák
Děkujeme za plodné příspěvky, věříme se, že se podaří tyto názory a poznatky předat svazu k jednání.

#3, #5.. k diskuzi o vyhození míčku mimo hřiště a rychlosti střídání. Tady jsme si snažili odpovědět na otázku, proč je náš sport pro neznalého diváka nezáživný a jedna z častých odpovědí byl poměr doby trvání zápasu k době kdy se opravdu hraje. Hokejbalový zápas trvá vesměs stejně dlouho jako hokejový, přestože se hraje jen na 3x15 min s 15ti min přestávkou. A za ty cca 2hodiny zápasu se více nehraje než hraje.

Střídání je pomalejší než v hokeji. POhyb na bruslích je přece jen rychlejší, proto navrhovaný limit na střídání či vhazování do x vteřin.

Pak jsou tu desítky přerušení způsobené tím, že míček opustí hrací plochu. Ano je snažší vyhodit ze hřiště míček než puk, ale pokud bychom nebyli schopni zavést plexiskla/sítě. Navrhujeme tyto přerušení omezit pravidly. Vyhození míčku mimo hřiště z obranného pásma = trest. Věřím, že hráči si toto pravidlo rychle osvojí a těchto vyhození rapidně ubude.

#1.. toto pravidlo o nemožnosti střídáni po zakázaném uvolnění by mělo nahrávát týmům preferující útočné pojetí hry a mohlo by přinést do utkání nový taktický prvek - zaktraktivnění - více branek. Nejsem si jist, jestli tomu tak opravdu bude, nesleduji jestli to do hokeje toto přineslo.

#2 .. posunutí branky je další velký nešvar hokejbalu, ale opravdu funkční řešení vidím v nějakém bezpečném ukotvení branek. Viz návrh vznikající dsociace Tomáše Rejthara a dalších. Pokud by ukotvení nebylo možné zavdali jsme ve článku k diskuzi, zda netrestat toto posouvání branky přísněji. Objektivně posoudit kolik posunutí vyplyne ze zákroku a kolik jich je úmyslných a skrytých v zákroku by asi měli nejlépe posoudit sami brankáři :-).
#42, před 7 měsíci, Špáča
reaguje na: [40] - straca 73
Přesně tak, stačí se na branku trochu přitisknout a už muže popojet, ale spíš než trestat brankaře, bych byl pro, do jisté míry posunutí tolerovat, řekněme, dokud stojí branka alespoň svou částí na brankové čáře, nebo aby rozhodčí třeba na posunutí nejprve upozornil, třeba pokynem "brána" a pokud si jí brankář nesrovná, můžou uložit trest (pokud to bude pro golmana možná si jí srovnat). Myslím, že variant je hodně. Navíc pokud budou v povrchu vyvrtané díry na ukotvení, bude tamtudy do hřiště zatékat a v zimě bude praskat!!!
na tento příspěvek reaguje: [45] - Tomáš Rejthar
#43, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
reaguje na: [36] - Máša
Souhlasím s návrhem trestů a přidávám také myšlenku,aby se nepřeváděl vyšší trest do dalšího ročníku.
na tento příspěvek reaguje: [51] - Jeník [57] - straca 73
#44, před 7 měsíci, Radek Manda
Dobrý den,
je určitě dobře, že se podobná diskuze vytvořila a že existují týmy nebo hráči, kteří investují čas a není jim budoucnost našeho sportu lhostejná.
Dovolím si připojit jednu z věcí, která vadí mě a je k vidění čím dál častěji. Nadávky se ozývají nejenom od diváků a lidí okolo hřiště, ale i ze střídaček. Myslím, že tam už je hranice a pokud hráči samotní nemají dostatek úcty mezi sebou, mělo by být takové chování trestáno rozhodčím. Situace, kdy rozhodčí stojí u střídačky a nechá tým několik metrů za svými zády skandovat na zraněného protihráče: "seberte to ho***" určitě k atraktivitě hokejbalu nepřispěje.
Hezký den, Radek
#45, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
reaguje na: [42] - Špáča
jak jsem již psal,tento problém se dá technicky vyřešit,aby nedošlo k problému v zimním období
#46, před 7 měsíci, Marek Chlupatý
Čím víc přibývá příspěvků a tudíž i energie vložené diskutujícími, tím silněji musím přemýšlet nad tím, jak bude reálně vypadat tvorba nových pravidel a řádů. Jakým způsobem budou jednotlivé podněty zpracovány? Kdo bude finální změny vytvářet? To nám zatím nebylo řečeno.

Jsem překvapen tím, že nám jednotlivé odborné komise ČMSHb nepředložily své návrhy, nad kterými by bylo možné diskutovat. Je škoda, že nám "odborníci" neposkytují informace, které by nám pomohly diskutovat věcněji.
#47, před 7 měsíci, Prihy
reaguje na: [40] - straca 73
K tomu casu si myslim, ze je to uplna blbost....aji kdyz hraju s lepsim tak si chci zahrat
K tomu plexi asi nevis o cem mluvis =D udrzba neni zadna, videt pres nej jde vpohode aji kdyz je poskrabany coz na to stejne nema vliv, snih a dest na to nemas vubec vliv no a blato to fakt nevim jestli to umivas blatem =D nejdriv si o tom neco precti a nevykladej tu takovy veci
na tento příspěvek reaguje: [55] - straca 73 [59] - Marek Chlupatý
#48, před 7 měsíci, hrac
1)Osobne bych zavedl piskani icingu v kazdym pripade a vubec bych nerozlisoval jestli to mela byt prihravka nebo ne. To totiz dava velkou moznost rozhodcim jak to posuzovat a hraci nikdy nevi na cem jsou. To ze to zdrzuje hru je sice blby ale jeste blbejsi je degradovat tu hru tim ze dve stejny situace si rozhodci bude vykladat jinak. Ja jako hrac skutecne miluju situaci kdy cekam jestli si milostivej pan rozhodci rozmysli jestli to byl icing nebo jestli na me zarve hraj a ja pudu do sprinterskyho souboje pres pulku hriste kterej samozrejme konci soubojem u mantinelu z plnyho sprintu.
2)po icingu bych urcite zavedl zakaz stridani. Pokud chces zdrzovat tak holt nebudes stridat.
3)vylucovani po vyhozeni v obranym pasmu je slozity. Do puku clovek sekne a neleti tak vysoko (navic je plexi po celym obvodu). V hokejbale se do micku sekne a je venku z hriste. Na druhou stranu uznavam ze pokud by za to byl trest tak bych mice nemohl jenom odpalovat na jistotu ze tretiny ale musel bych to opravdu vyvezt coz by urcite prispelo k delsimu udrzeni pasma a pripadnymu vetsimu poctu branek.
4)Muj osobni dodatek by byl na prerusovani hry kdyz je hrac zranenej. Samozrejme pokud je zraneni vyzny po uderu do hlavy tak se prerusi ihned ale neni mozny aby rozhodci prerusil akci dva na jednoho protoze si hrac braniciho tymu v uvozovkach jenom podvrknul kotnik a za dve minuty zas bude behat jak srnka.
5) SS jsou dost slozita zalezitost. Na jednu stranu se tim umele nefukuje celej ceskej hokejbal protoze spousta hracu hraje za vic tymu. To mi prijde trochu nesikovny kdyz kmenovi extraligovi hraci pak tahnou i tymy z nizsich lig a jeste jim to vychazi tak ze v ty nizsi lize stihaji 80 procent zapasu. Na druhou stranu chapu hrace kteri hokejbal hraji radi a dvaadvacet zapasu za extraligovou sezonu jim proste prijde smesne malo.
6) co se mi v posledni dobe nelibi je simulovani a prehnany vylucovani za kazdou hloupost. Neni prece mozny aby se pet proti peti odehralo treba jen 10 minut ve vcelku klidnym utkani. Podivejte se na statistiky extraligy ve vylucovani. Prumerna hodnota TM na zapas je nakch 15 minut takze pokud spolu hraji dva prumerne slusny kluby tak se v 5ti proti 5ti odehraje zhruba tretina hry. A je to z myho pohledu tim ze se piska kazda kravina.
#49, před 7 měsíci, Tomáš
Je to trochu kravina ale rád bych, kdyby rozhodčí tolerovali hráčům mít zastrkaný dres do kraťasů..
#50, před 7 měsíci, Rozhodčí
Dobrý den, sem rozhodčí, který píský nejvyšší soutěže v ČR, jsou na nás neustále kladeny co nejvyšší nároky, ale jelikož na place se pohybujeme jen 2 a na hokeji (3-4), tak máme za úkol stejnou práci co rozhodčí na hokeji. Proto bych navrhoval pro soutěže Extraligy mužů (1. ligy mužů (případně i Ex SD)) aby na utkání byli i brankový rozhodčí. Neustále chcete aby se hra zrychlovala, ale rozhodčí je pořád jen člověk a nemá šanci vidět všechno a v těchto soutěžích co jsem vyjmenoval by to opravdu bylo ku prospěchu hry. Odpadli by pak občasné dohady o tom jestli to byla branka, jestli nebyla dřív posunuta branka atp. Jde o to že na hokeji to tak funguje od Extraligy SD, extraligy juniorů až po 1. ligu mužů. A myslím si že by to šlo zakomponovat i v hokejbale a bylo by to ku prospěchu hry.
#51, před 7 měsíci, Jeník
S tím, aby se tresty nepřeváděly do dalšího ročníku nesouhlasím. I se zkrácením doby trvání vyšších trestů. Když se některý hráč chová (s prominutím) jako prase, tak ať je od něj pokoj. Slušný hráč se trestů bát nemusí ...
#52, před 7 měsíci, Michal Krček
Zdravím,

v posledních letech mi přijde, že se v benďáku mele akorát pantem a nic z toho.

Neustále se řeší, jak něco postihnout, jak někoho potrestat za něco. Bohužel není žádný vlastní směr, kam se má tenhle krásnej sport ubírat. My se neustále snažíme přibližovat hokeji, vymezovat se proti florbalu, prostě pořád něco napodobovat. Zná ale někdo z představitelů svazu, klubů, hráčů, rozhodčích cestu, po které se chce ubírat?

Pravidly nejde postihnout komplexně lidské chování. Ani v životě, ani na hřišti. Osobně mi opravdu přijde momentálně zbytečné se zaobírat tím, jestli vyhození míčku potrestat nebo ne. Nebo jestli platit 100t za reprezentanta či nikoliv. Nemusí se mi to líbit, ale takové jsou podmínky.

Pokud je chci změnit, mám možnost. Nechám se zvolit jako delegát na Valnou hromadu a tam představím svoje myšlenky. Jakkoliv se to zdá nemožné, jde to. Neustálým tlacháním o tom, co by bylo dobré nebo nebylo, se nikam neposuneme. Jistě je dobré se bavit, ale že by to mělo sloužit jako námět pro svaz? To je buď neschopnost svazových funkcionářů přijít s něčím vlastním nebo strach z toho, že můj návrh před veřejností neobstojí.

Můj příspěvek je sice trochu off-topic, ale rád bych spíš podpořil všechny zdejší přispěvatele, aby se zapojili do dění ve svých místních svazech. Zároveň začali přemýšlet třeba nad tím, proč si hokejbalový míček v normálním obchodě nekoupíte. Kvalitních lidí je tady dost. Teď jenom najít vlastní směr. Pravidla, přestupy, atp. to jsou v současné chvíli podružné věci. Hlavní je, aby to měl kdo hrát...


Hokejbalu zdar!
na tento příspěvek reaguje: [60] - Marek Chlupatý
#53, před 7 měsíci, Aleš Voves
Na odkazu http://www.hokejbal.cz/?page=pravidla-a-rady jsem si našel
kompletní souhrn - pravidla hokejbalu 2008. Pečlivě jsem pročetl především
část týkající se hráčské výstroje. Nenašel jsem zde zmínku o zákazu hraní
s "holými nohami", mám na mysli odkrytá kolena, která můžeme vídat u hráčů
slovenských, kanadských a jiných. Chtěl bych se zeptat, jestli je toto
nějak omezeno dodatečnou regulí ze svazu, nebo zda- li v tomto má hráč
volnost. Ve všech týmech v kterých jsem byl se traduje, že hráč nesmí mít
viditelnou holou kůži, samozřejmě až na oblast hlavy a krku. Rád bych,
kdybyste mi to mohli uvést na pravou míru a v případě, že to opravdu
zakázáno je, dát spolu s novými pravidly "holým kolenům" zelenou a
postupně odlechčovat hokejbalové hráče stejně jako je tomu v jiných
hokejbalových zemích. Občas stojím v němém údivu jak moc si i extraligoví
hráči znepříjemňují pohyb těžkými a neforemnými chrániči určenými na lední
hokej. Jistě by pomohlo v emancipaci hokejbalu, kdyby se prohlubovali i
rozdíly ve výbavě. A samozřejmě lehčí výbava = rychlejší a celkově tak nějak "jiný" hokejbal. Možná by to napomohlo u širší veřejnosti k omezení slov, typu "stejně je ten hokej na botách divnej", kdyby jsme se znatelněji lišili ve výbavě. Mimo jiné holá kolena by pomáhali řešit i problémy se simulováním a celkově povalováním se hráčů po hřišti ;)
na tento příspěvek reaguje: [56] - Jeník [78] - Hombre
#54, před 7 měsíci, tomča-5 Pento
S tím osobním trestem za simulování uplně souhlasim protože většina hráčů se vyžívá v tom že si rádi skočí do mantinelu zakřičí si při každem souboji o balonek , dělají jak nejsou zranění a ihned jak dopajdaj na střídačku tak sou připraveni do hry.....a taky si myslim že by nebylo od věci aby domácí zápasi nepískali domácí rozhodčí což v extralize SD je velice časté a tím jsou ovlivněné utkání....
na tento příspěvek reaguje: [89] - Vlastimil Janoušek
#55, před 7 měsíci, straca 73
reaguje na: [47] - Prihy
Prihy, nenapsal jsem to z toho duvodu, ze bych te chtel nejak urazit nebo shodit tvuj nazor. Ano, videl jsem napriklad na venkovnich hokejovych hristich, jak vypada plexi po dvou sezonach ovlivnene povetrnostnima podminkama. K tomu jestli si dat hlavou o sit nebo o plexi uz se teda dal vyjadrovat nebudu, protoze jsem jen golman a nic o tom nevim. Je to pomerne dost prispevku na to abych se probiral tvyma zbytecnyma ironickyma poznamkama o blate, doufam ze tvy dalsi prispevky budou vic k veci.
#56, před 7 měsíci, Jeník
Výstroj má za úkol hráče chránit, proto dle mě je nesmysl hrát s holými koleny. Stačí si představit, když je hráč podražen (i neúmyslně) a spadne na koleno, tak si ho na 99% rozrazí(viz pravidlo 571 a jeho výklad). A od toho je tu ten chránič...
na tento příspěvek reaguje: [58] - Aleš Voves
#57, před 7 měsíci, straca 73
S tim bych taky nesouhlasil. Myslim, ze posledni zapasy sezony by se casto dost zvrhavaly...
#58, před 7 měsíci, Aleš Voves
reaguje na: [56] - Jeník
Pravidlo 571 hovoří jen o prevenci přenosu infekce krví. To v žádném případě nezpochybňuji. Ani jsem neměl v úmyslu aby se novými pravidly nařídilo hrát s holými koleny, spíše jsem se ptal zda to současná pravidla povolují a pokud ne, podal jsem požadavek aby tak bylo učiněno. Myslím si že by se našlo dost hráčů, kteří by toho využili, prostě proto, že by jim byla zaručena lepší pohyblivost. Rozražení kolene se dá předejít lehčím chráničem (něco na styl házenkářského). Zmínil jsem se o tom kvůli změně trendu nepohyblivých hráčů obložených chrániči. Většina špičkových hráčů již pochopila, že je třeba být co nejlehčí. Jen jsou stále nuceni nosit dlouhé hokejové štulpny, jistě by přivítali takové jaké se používají ve fotbale či florbale (navíc by tím odpadla potřeba další přítěže - podvazků). Mimo jiné ani nyní nejsou chrániče povinné. Koneckonců podívejte se do Kanady, Švýcarska nebo jen na Slovensko a uvidíte, že lehká výbava k tomuto sportu se prostě tak nějak více hodí.
na tento příspěvek reaguje: [69] - hrac
#59, před 7 měsíci, Marek Chlupatý
reaguje na: [47] - Prihy
Tvrzené sklo rozhodně není pro hokejbal úplně ideální, protože se opravdu hodně špiní. Důkazem byl stav skel po MS 2009 na plzeňských ZS. Škrábance jsou proti flekům od míčku zanedbatelným problémem.
#60, před 7 měsíci, Marek Chlupatý
Michale, stoprocentní souhlas. Tuto debatu je opravdu nutné brát jen jako povrchní diskusi nad mnoha tématy.

Jednat musí (by měl) stejně někdo jiný.
#61, před 7 měsíci, Adam Karnet
Klobouk dolů, takhle košatou diskusi jsem fakt nečekal. Doufám, že se někdo neurazí, když nebudu reagovat na všechny příspěvky, ale pouze na nekteré...

Hlavně bych ale chtěl přejít jenom od slov k činům. Je tu spousta věcí, na kterých se valná většina přispěvatelů shodne. Jakým způsobem bychom je mohli někde veřejně zobrazit a hromadně upravovat jejich znění, aby byly připravené na navržení? Napadá někoho nejlepší technické řešení? Nějaká forma wiki?

- Nemám přehnanou obavu z toho, co by našim dílčím úpravám řekla ISBHF. Máme v té organizaci zastoupení, které dozajista rádo obhájí zájmy členů svého domovského svazu, no ne? :-)

- Znovu bych chtěl položit otázku, jestli je někdo ochotný třeba přistoupit na myšlenku, že se některá z pravidel v rámci testování už nyní zahrnou do probíhajícího ročníku ČP? Když se kácí les, musí lítat třísky...

- V komantáři #50 Rozhodčí píše, že by zavedl brankové rozhodčí. Já už pár sezon poptávám minimálně na play-off třetího rozhodčího do pole. Hlavním bodem sváru asi i tady budou finance -> kdo by to dělal zadarmo, když na několika místech po republice nefungují třeba posílání změn stavu na online, na což stačí jeden člověk. Na brankové rozhodčí už jsou třeba dva... a třetí sudí, to je další nákladová položka. Nemáte špatný nápad, ba naopak - stejně jako u dalších (prodloužení sítí) však asi narazíme tvrdě na ekonomický aspekt věci.

- osobní tresty za simulování zní dobře, nebojte se tu myšlenku rozvést.

- závěrem mého příspěvku bych chtěl reagovat na příspěvek #52 od Michala Krčka. Řadu let se tu nic nedělo, ukáže až nadcházející sezona, jestli se něco pozitivního začne v hokejbalu dít nyní. Váš příspěvek není off-topic, zahrňme do téhle diskuse všechna možná témata, která s rozvojem hokejbalu souvisí. Je spíš ale napsán takovým snílkovským stylem, ze kterého ale neplyne jediná konkrétní myšlenka nebo závěr. Máte v hlavě nějaký ten svůj "směr", o kterém je řeč? Podělte se o něj s námi... neberte tenhle můj komentář zle, tak to rozhodně není myšleno. V samotném článku se snažíme vytyčit alespoň nějaké základní konkrétnější kroky, aby se věci uvedly do provozu... jestli se na to "nějak" naváže, nebo ne, to uvidíme. A jak naložíte s těmi, kdo pro hokejbal pracují, ale do svazu se jim prostě nechce...

- Marku, to, že podle tebe musí pořád "jednat někdo jiný", to se mi dost blbě přechází. Jako příklad bych dal tu kauzičku na FB hokejbalu, kde ses ptal na tuším rozhodnutí disciplinárky nebo tak něco. Souhlasím s otázkou, s formou už určitě ne... není to přeci tak, že bychom měli sedět a čekat, jestli nás vůbec někdo vyslechne. Mám důvěru v to, že pokud podáme konkrétní návrhy, za kterými navíc bude stát dost "autorit", potom se jimi bude vedení zabývat a také nebude mít problém je přijmout. Takový mám z aktuálního vedení já svůj osobní dojem. Musíme to ale sepsat a předložit. To nemusí jednat nikdo jiný, než my... pokud nechceme jenom tesknit, že se "pořád nic neděje".
#62, před 7 měsíci, Smůťa
Můj následující příspěvek berte každý jak chcete.
Adame v úvodu tohoto tzv. projektu k novým pravidlům jsi popsal, že by se měl hokejbal divácky nejen zatraktivnit, ale i zrychlit (tedy samotným děním, nikoli prostoji). Současně ses pokusil nastínit novinky, kterými by se měly nová pravidla zabývat. Celá diskuze je v podstatě potvrzuje s jistými drobnými názorovými rozdíly. Někteří jsou již tak daleko, že mají zpracované projekty k technickým zařízením (např. upevnění branky).
Mám k tomu všemu jen několik malých dotazů:
1) o kolik diváků se tím navýší počty v hledišti
2) myslíte si, že shora uváděné návrhy povedou k časovému zrychlení hry bez prostojů
3) stane se po těchto návrzích a změnách pravidel hokejbal atraktivnější (divácky, pro sponzory, TV).
Každý z nás si nějakou odpověď najde. Mne by např. zajímala odpověď a názor generálního partnera hokejbalu.
Měli bychom si všichni uvědomit zda chceme být sportem tzv. streetovým a nebo sportem halovým.
Budeme-li do budoucna pořád sportem streetovým, pak máme daleko méně možností k diváckému zatraktivnění, časovému zrychlení hry. Obávám se, že nové návrhy toho moc nezmění, ale aspoň pokus.
Pokud však budeme chtít být sportem halovým, tak máme daleko vyšší šance prosadit vše co obsahuje tato diskuze.
A teď můj návrh:
Vydáme-li se cestou hal, tak nám nezbývá, než prostě do pravidel zakotvit, že všechny extraligové celky budou mít do roku např. 2020 až 25 hokejbalovou halu (s technickými parametry, které jsou shora popisovány). Smluvně se k tomu zaváží. Názorově čerpám z fotbalu, jestli chtěl být fotbal atraktivnější(divácky, sponzoři,TV), tak museli všichni splnit jistá kriteria, bohužel Bohemka tím přišla o ďolíček. Není to návrh nového pravidla, ale pokud si tento směr zvolíme, tak by to měla být základní preambule ve svazových řádech. Jestli je mnou uvedená lhůta krátká nebo dlouhá, nevím.
Omlouvám se za délku příspěvku.
na tento příspěvek reaguje: [68] - hráč
#63, před 7 měsíci, Marek Chlupatý
Adame, někdo jiný má jednat ze dvou důvodů:
1. Má k tomu od hokejbalové obce mandát.
2. Je za to placen.

Proto by mne zajímalo, jak bude tvorba nových pravidel a řádů probíhat. Bez této informace tu jen tlacháme.
na tento příspěvek reaguje: [66] - Adam Karnet
#64, před 7 měsíci, Tomáš Rejthar
Souhlasím s Adamem,z vlastní zkušenosti vím,že každý jen remcá,ale skutek utek.Je jednoduché jen kritizovat,ale postavit se vlastním jménem za dobrou věc je daleko složitější.Kolik lidí,kteří tady diskutují jsou ochotní tuto diskuzi taky zrealizovat.To je to samé kdyby,oni,proč,my bychom atd.
Není složité kritizovat,ale realizovat.
#65, před 7 měsíci, daren
Vraťe se ke 4+1 místo 5+1 místo oranžového míčku se zkuste tenisák napuštěný mlíkem.Hráči nebudou jak hokejisté v plné výstroji bez bruslí a uvidíte jak tento retro hokejbal se bude fanouškúm líbit.
na tento příspěvek reaguje: [67] - pedagog čb
#66, před 7 měsíci, Adam Karnet
No a to je právě ono, o čem jsem mluvil. Mně je docela jedno, na co má nebo nemá kdo mandát, případně jestli to já - osel - dělám veskrze zadarmo, nebo za to někdo bere peníze.

Můj názor je, že by se měly udělat některé z kroků popsaných v článku a v komentářích. A chtěl bych je (snad nejen já) protlačit s maximální podporou, s jakou to půjde. Ty věci jsou plivnutí do moře vedle různých možností, které se tu taky navrhují. Ale začnu radši malým cílem ;-)

#62 Smůťa - mohl bych napsat odpověď dlouhou jak všechny příspěvky v téhle diskusi :) Nebudu s ní ale nikoho trápit a řeknu jenom - máš pravdu...

#67, před 7 měsíci, pedagog čb
reaguje na: [65] - daren
pan hnilička z Č.B. by měl radost
#68, před 7 měsíci, hráč
reaguje na: [62] - Smůťa
Muj osobni nazor je takovy ze za soucasnyho pojeti hokejbalu divaky ani sponzory proste neprilakame. 1) hokejbal neni moc koukatelnej nazivo natoz v televizi 2) hra je az prilis ovlivnena pocasim. V lete je micek gumovej a takrka nevoditelnej, v zime zase skace jak hopik. Pri desti se mic zastavuje na fleku v louzich, v mrazu je to zase o zraneni protoze se hraje i na namrzlym snehu. Staci se podivat jak vypada extraligovej zapas pri desti. Spickovi hraci padaj, nedokazou vodit balon, prihravky po zemi se zastavujou na puli cesty apod. to zkratka neni regulerni sport kterej by byl vyhradne o dovednostech. Mozna ze by to zmenily tebou navrhovane haly ale pochybuju ze se na to sezenou penize kdyz vidim jak mizerny hriste muzou mit i prvoligovy kluby a normalne se na tom hraje prestoze je stesti kdyz se na nich povede dat prihravku po zemi.
#69, před 7 měsíci, hrac
Jiste to je taky komedie. Rozhodci nas peruje za obnazenou kuzi kdyz je tricet stupnu a pak se clovek podiva na mistrovstvi sveta a tam finalista nastoupi v podkolenkach a nejlepsi hrac Kaila hraje s vohrnutejma rukavama. No to si pak pripadam jak trotl.
na tento příspěvek reaguje: [72] - Špáča
#70, před 7 měsíci, Michal Krček
Ahoj,

v hokejbale se pohybuju na různých úrovních a funkcích už 18. sezonu. Proto bych rád věděl, co přelomového nás čeká tuto sezonu. Nic mě nenapadá. Co se týká mého příspěvku, myslel jsem, že to je jasné. Rád svoje "snění" (neberu to negativně) ale vysvětlím.

Jde o to, že dle mého názoru velice schopní lidé uvnitř i mimo struktury svazu už léta plýtvají energii nad diskusí o nepodstatných věcech jako je otázka pravidel, podoba soutěží, atp. Zatímco zakopaný pes je v tom, že my nevíme, jak by měl hokejbal vypadat. Prostě nemáme standardní strategii, která se tvoří a naplňuje ve všech úspěšných institucích (nejen firmách). Ostatně i hokejbal svoje strategie tuším do roku 2006 měl.

Proto jsem položil "tajemnou" otázku, proč si nekoupíte míček prakticky v žádném sportovním obchodě. Odpověď je jednoduchá. Nikdo ho nežádá. A proč? Protože hokejbal, který byl masovým sportem, už jím dávno přestal být. Bohužel bez masy těžko budeme mít kvalitu sportovní, funkcionářskou, finanční, atp.

Rozhodně nechci hanit tuto debatu, resp. snahu rozproudit diskusi o pravidlech. Je to fajn. Ovšem celá aktivita mi přijde nahodilá a tímpádem neefektivní. Vždyť my ani nevíme, jak by měla samotná hra vypadat a už budeme debatovat o tom, jestli tvrzené sklo nebo sítě...

Chtěl jsem říct, že téma pro současnost je podle mého, kam dál má hokejbal směřovat a kde je jeho role ve sportovním světě. Vypadá to jako kravina, ale podle mého názoru nemáme vůbec jasno v základních principech. A dům se přece nestaví od střechy.

Co se týká "svazových odpíračů". I já jsem dlouhá léta patřil mezi ně. Ovšem určitě míra zapojení je potřeba. Stačí právě v tom okresním/oblastním svazu, který je základním pilířem celého velkého svazu. Tam to všechno začíná a té práce není zase tolik. Čím více schopných lidí, tím lépe. Pak může vzniknout něco dobrého.
#71, před 7 měsíci, extřraligista bohužel bývalý(10 sezón)
reaguje na: [68] - hráč
už jsem to tu četl a psal to tu kolega vrať me se k tenisáku.Vždyť se zeptejte kluků kteří hráli před mnoha lety v Torontu snad první MS jak z toho naplněného míčku byli hráči Kanady úplně paf.Jak si to pochvalovali že nezatáčí atd.Ale pak jsme jim vlezli do pr..... a měli jsme tu ten míček co v zimě praská a v létě se žuje.Možná by to stálo za malé zamyšlení.
#72, před 7 měsíci, Špáča
reaguje na: [69] - hrac
A úplně nejabsurdnější je, když tě Karous s Řezničkem pérují za dres v kalhotách (když na něm máš číslo jako vrata) a pak ti nezapískají dva dost nebezpečný fauly u hrazení (na obou stranách). A co s tím udělat?
#73, před 7 měsíci, Adam Karnet
Do článku nyní přibyla část zabývající se již konkrétními návrhy na zařazení do pravidel. Můžeme ji postupně rozšiřovat, případné připomínky samozřejmě do komentářů - jasně ale označte, čeho se týkají.

#70 Michal Krček - ok, chápu styl uvažování a všechno, co se napsalo. Přesto to ale není pořád odpověď na moji otázku (moc se mi nechce hledat zpětně, jestli jsem ji tedy vážně takhle položil ;] ) - co bys u hokejbalu navrhoval jako směr ty? Ke kterým konkrétním cílům by se měl ten celek vydat?
na tento příspěvek reaguje: [80] - Michal Krček
#74, před 7 měsíci, Topol
Já naopak vítám celou aktivitu, kterou bych rozhodně za nějaké bezvýznamné tlachání neoznačil.
Jako aktivní hráč jsem pro zavedení současných návrhů (všech) do pravidel. S tím, že už v probíhajícím ročníku ČP by si hráči pravidla vyzkoušeli a v příští sezoně začala platit.
Ano my hráči nemáme mandát o něčem rozhodovat, ale na hřišti hrajeme my, ne funkcionáři (at už ze svazu či klubu). Proto věřím, že činné orgány neberou tuto iniciativu na lehkou váhu. Od koho jiného než hráčů by návrhy na revizi pravidel měly zaznít...
Nesouhlasím s tím, že by hokejbal nevěděl kam kráčí. To, že se něco přejímá z hokeje atd...Ano, proč se neinspirovat sportem, ze kterého hokejbal vznikl? Nevidím v tom jediný problém.
Samozřejmě nemůžeme čekat, že se pravidla změní a najednou bude chodit 1.000 lidí, to je snad jasné. Vizi hokejbalu jako takovou můžeme nechat jako příští téma.tečka.

Věcně: všechny návrhy v bodech 1-13 ano, trestat simulování osobním trestem ano (super nápad), plexiskla určitě ne.

Libor Topolánek



#75, před 7 měsíci, Martin Konvička
S tímto názorem plně souhlasím. My snad nikdy neměli 3 mládežnické týmy a vždy jsme dostali pro nás velkou pokutu. Už v minulosti jsem nad tím uvažoval a napadlo mě že by třeba pokuty byly podle nějaké tabulky. Podle toho s jakým rozpočtem na sezonu daný tým pracuje.
#76, před 7 měsíci, Martin Konvička
Jelikož se v pohybuji hodně i v Hokeji(jako rozhodčí) myslím si, že by bylo dobré například doplňovat pravidla co 4 roky, tak jak je to v hokeji. Vydat pravidla hokejbalu, ze kterého by čerpali rohodčí i všichni hráč(možná, že už to vše je nevím :-) ). nebo čerpat z pravdidel ledního hokeje viz. Vámi uvedené body výše. Ale Určitě nesouhlasím s tím že by se při zákazánem uvolnění provinívší se tým nesmí střídat. Na bruslích se hráč sveze ,ale na nohách běhat je si myslím horší. Také vyhození míčku bych netrestal. Na to nemáme uzpůsobená hřiště a jejich přestavba by byla finančně dost náročná
#77, před 7 měsíci, Miloš Novák
- Plexi – podle mne nesmysl, cena, poškrábání atd.
- Sítě – taky velmi nešťastné- zkuste se někdy podívat na zápas za brankou, ale ne až těsně u mantinelu na cestě na rozcvičku nebo od bufítku paní Junové ale z bezpečnostní vzdálenosti cca 1 metr. K tomu si přidejte každý 1,5-2 m sloupek…na hokejbalu je podle mne divácky lákavý právě ten kontakt s hrou, ta možnost sledovat hráče „na přímo“, nechat se vtáhnout do hry. (už vůbec nerozebírám, jak by se líbila uzavřená zasíťovaná aréna náhodným televizním přenosům). Než tedy toto spíš urychlit střídání, postavení na buli atd, to si myslím, že hru zdržuje mnohem víc než vystřelování míče, které jsou většinou okamžitě vždy opět po ruce
- Mládež –
osobně se mi nezdá, že by situace ohledně nesportovního chování byla nějak tragická. Mužstvo, kde trenér střídačku nezvládne, většinou končí zápas a řadou osobních trestů a trestů ve hře a tudíž by jim dvě minuty navíc podle mne moc nevadily.
- Spíš bych rád znal Váš názor na jiný problém. Jistě se shodneme, že hokejbal se hraje kromě dobré party už jen pro radost z vítězství. Jeho cílem je mimo jiné stáhnout děti z ulic, ukázat jim že když za něčím půjdou tak mohu něco dokázat-byť jenom tu radost z vítězství….jenže když pak vidíte, že za poslední dvě sezóny hráli v týmu mistra extraligy MD hráči, z nichž v jednom případě 9 a ve druhém dokonce 11(!) mělo odehráno jedno nebo žádné utkání v základní části, je asi něco špatně. Hokejbal by měl být přístupný každému, ale zároveň by, alespoň v mládežnických kategoriích neměl klesnout pouze na doplňkový sport pro hokejisty, tedy pro kluky, kteří navštěvují hokejové třídy a mají možnost trénovat několikrát denně…výsledek ?....ještě před třemi lety se hrála baráž o postup do extraligy, bylo prestiží se tam dostat. Dneska si zadáte na hokejbal.cz odrážku NHbl MD – a objeví se Litujeme, nic….(!!!)…to znamená, že dneska v celé republice hraje hokejbal v kategorii 14-16 let jen cca 100-120 kluků a mnohé týmy, včetně nás by bez ostaršených žáků často ani nemohli nastoupit… …co zkusit zavést pravidlo o povinném počtu odehraných utkání v základní části ( cca 1/3 ?) ..počet hráčů rozhodčí lehce spočítá při nástupu, totožnost možno namátkou ověřovat při podpisování zápisu…myslím že když každý bude vědět, že se to kontroluje, dá si pozor na nějaké podvody a „černochy“…
#78, před 7 měsíci, Hombre
Pravidlo 210-Veškeré součásti ochranné výstroje s výjimkou rukavic, přileb a chráničů nohou
brankářů se musí nosit zcela pod oblečením. Pravidlo 240- dresy se musí nosit přes kalhoty. Ke zatraktivnění a zkrácení doby hry jen toto - chovejte se k ostatním hráčům a funkcionářům tak jak chcete aby se chovali k vám, respekt k soupeři a činovníkům zápasu a ne neustálé nadávky a diskuze o trestech - s rukou na srdce kdo z vás si s klidným svědomím vezme své dítě na zápas ?
#79, před 7 měsíci, Jarda Prochy
Tak jsem se rozhodl taky zapojit do diskuse ale vezmu to od začátku kdo mě zná tak ví že se v hokejbalu pohybuji dlouho , diskusní příspěvky jsou super ale já to zkusím rozvést od začátku některé názory tady už zazněli.
1.vybavení hráče : začalo to helmami super pravidlo nelze co řešit ostatní výstroj , někdy se přijďte podívat na trénink mladších žáků některé děti běhají jak robokopové ale bohužel pokud hrajeme hokejbal na asfaltu nic lepšího není jedině mě napadá chrániče na fotbal a na kolena chrániče na házenou budu rád pokud s tím má někdo zkušenost ať se podělí ( děti bez chráničů na nohou běhají o 30% rychleji ) , nebo hokejbal dostat alespoň pod střechu na lepší povrchy.
2.míček , zazněl tady názor o tenisáku další věc co by sem neměnil , sice tenisák neskákal ale v zimě se zněj stal taky kámen . A jeden příklad zkusit napustit úplně nový tenisák vodou : výsledek beztak skákal , tenisáky aby byli dobrý museli být ohraný v tenise.
3.hřiště a přechod 4+1 na 5+1 na začátek tady vidím ten největší problém příklad .Na Kladně se postavilo nové hřiště a hrálo se 4+1 . V každém zápase se hrálo nahoru dolu neustále bylo přečíslení , hráči měli čas něco vymyslet , nebylo tolik přerušování a zápas plynul . Přechod na 5+1 neustálé souboje u mantinelů nahazování míčků a znova souboje a zašlápnutí a jdeme střídat a to je celý zápas .
můj názor je pokud chceme zrychlit hru tak zvětšíme hřiště nebo začneme hrát opět 4+1.
4.mládež , pro mě to opět stěžejní bod . Můj názor je že mládež je potřeba jenom proto aby ten sport neumřel takže by jsem v soutěžích extraligy a druhých lig zavedl mládež povinnou od přípravek po starší dorost bez finančních výjimek.
na tento příspěvek reaguje: [81] - Michal Krček
#80, před 7 měsíci, Michal Krček
Adame,

odpovědi, resp. názor jak by se to mělo řešit, pochopitelně mám. To je ale tak široké téma, že pro něj opravdu není prostor v diskusi o pravidlech či třeba valné hromadě svazu. Pokud budeš mít zájem, rád ti to vyložím, ale pouze osobně.
#81, před 7 měsíci, Michal Krček
Co se týká chráničů, tak loni či předloni jsem nařídil všem klukům v mladším dorostu sundat hokejové i hokejbalové chrániče. Někteří si pořídili fotbalové + házenkářský koleno. Někteří jenom fotbalové, pár expertů hraje bez ničeho. Určitě se zlepšil nejen pohyb, ale styl vedení souboje. Víc hrají míček. Ovšem to je pouze můj subjektivní pocit. Sami kluci říkají, že je vůbec nenapadlo hrát bez velkých chráničů. Určitě je to dobrá věc, ale záleží také na odvaze lidí, který hokejbal hrají a hlavně těch, kteří je vedou.
#82, před 7 měsíci, Prihy
Nevim jak je to s dotacema a s cim svaz kalkuluje, ale mohlo by se zavest neco jako je v tenise, ze v cechach a na morave je pojednom centru(zastresena hala a poradny zazemi) a pak funguji podcentra...
#83, před 7 měsíci, Michal Pečený
Zdravím ,
jako výborné se mi jeví nápady na zdokonalení technických věcí na hřištích - tzn boční sítě (plexiskla by byla lepší, ale to je asi utopie) a ukotvení branek. Zvlášť tam, kde jsou branky velice lehké. Určitě jste zaregistrovali že ne na každém hřišti je stejně těžká brána a někde jí posunout je až směšně snadné.

Celkově mám ale pocit že se opravdu snažíte, jak už někdo říkal, posouvat to ve směru hokeje, všechny dosavadní změny během posledních x let po roce 2000 (a nebylo jich málo) hokejbal posouvaly v podstatě dle změn v hokeji (ať už od hry 4 hráčů v poli ke 5 atd...). ne všechny změny ale jsou žádoucí. Dost bych varoval před těmi vyhozeními z pásma, hodně to ovlivní hru, přibude diskusí "jestli to nebylo tečovaný" (kdo by chtěl jít do tří po takovým přestupku, navíc pokud není 100 % zřejmé jestli nebyla teč)...ATD. Zrychlení je dobré ale nedělejme z toho zas dostihové zápasy v dnešní už tak hektické době :-)

Poslední poznámka - nedá mi jako rozhodčímu poznamenat - a to s tím taky souvisí - že čím víc věcí přibyde rozhodčím k povinnosti hlídat (prostřednictvím pravidel) - tím obtížnější to pro nás ve dvou na place bude a tím hrozí i riziko více nepřesností v rozhodnutích. Uvědomte si, že hokej, kde zavedli všechny tyhle zrychlující prvky, se posunul v extralize už na 4 rozhodčí - asi věděli proč to dělají! Zvažte i tyhle věci. Rozumím tomu, že je tu ekonomické hledisko a není rozumné sdírat kluby z kůže. Na druhou stranu ale, pokud chcete aby všechno klapalo a bylo eliminováno i riziko nepřesností, bylo by vhodné se zamyslet i nad otázkou sporu nabalování povinností na rozhodčí vs. jejich schopnost vše kvalitně zvládnout...

P.S. Videorozhodčí v hokejbale, byť jen v těch vyšších soutěžích, je dneska asi věc jako z jiného světa a hudba budoucnosti... ale jak by bylo super kdyby jednou bylo :-))

Mějte se fajn
#84, před 7 měsíci, hrac
Jeste me napadla jedna drobnost kterou uplne nechapu a to prerusovani hry kdyz je brankar trefenej do masky. Chapu to v hokeji kdy golfak pukem branakre klidne knockoutuje ale nechapu to v nasem sportu kde micek golmana s hokejovou maskou nema sanci nijak zranit. Ubylo by jak par preruseni tak predevsim cekani a dohadu jestli si toho trefeni rozhodci vsimnul nebo jestli se bude hrat dal. Paradoxni je ze kdyz micek trefi do hlavy golmana tak se hra prerusi ale kdyz trefi hrace do obliceje tak se hraje dal.
na tento příspěvek reaguje: [85] - Špáča [86] - straca 73
#85, před 7 měsíci, Špáča
reaguje na: [84] - hrac
Tady ti musím oponovat, rozhodčí totiž údajně nemusí při zásahu do masky (helmy) hru přerušovat, spousta golmanů to ani neví a pak jsou rozčarovaní, když jim to rozhodčí nefoukne. Na druhou stranu jsou rozhodčí, kteří to pískaji velmi strikně, občas i sebemenší kontakt balónku s maskou, to je podle mě zbytečné a dávám ti v tom za pravdu.
#86, před 7 měsíci, straca 73
reaguje na: [84] - hrac
Ja zase nesouhlasim s tim, ze dostat mickem do helmy golmanovi nic nuedela. Jak je to ted (na uvazeni rozhodciho) je to podle me spravne a prijde mi ze to docela funguje a spis se hra neprerusuje nez ze by rozhodci piskali uzkostlive. A abych pravdu rekl, jeste jsem nevidel, ze by rozhodci nepisk kdyz dostane mickem do hlavy hrac.
Stejne tak se mi libi zpousob posuzovani, kdyz je "zraneny" hrac. Pri zasahu do hlavy, krku pisknout hned, paklize hrac padne do strely a dostane do stehna, lytka, boty... rozhodne prerusit az kdyz se k micku dostane branici muzstvo.
#87, před 7 měsíci, Miroslav Plaček
ahoj,zmíněné návrhy pravidel se mi docela líbí,co se týče zrychlení hry,rozhodně by podle mého názoru pomohla ta plexiskla,hra se tím docela zrychlí čehož jsem se všimnul v Plzni v hale ale je tu spíš problém že né každý klub si to asi bude moci dovolit....co se týče přestupního řádu tam to opravdu chce změny.Vše se točí kolem tabulkové ceny.Např. hráč který hraje 1NHBL chce přestoupit přes nesouhlas svého klubu do klubu který hraje nejnižší soutěž a dle tabulkové ceny by za něj měl mateřský klub dostat min 12000? na amatérský sport nesmyslná částka...sami do tohoto sportu nastrkáme spoustu peněz a jen proto že nás to baví hrát,od klubu nedostaneš ani korunu a tak mi přijde nefér požadovat takové částky za přestupy či hosotování. Chtělo by to nějakou změnu,dá se říct že když se neschodneš s vedením svého klubu tak se může stát že už si nikde nezahraješ
#88, před 7 měsíci, Petr Tomáš
Dobrý den,
myslím si,že změny pravidel by měly být evoluční a ne revoluční.Určitě by bylo špatné mít velké rozdíly v národní verzi a ISBHF. Všichni cítíme,že je potřeba hru zrychlit a tak by se mělo začít otázkou střídání
1, rozhodčí zapíská a za 5 vteřin vhazuje
2, mužstvo,které zahraje icing nesmí střídat

Dále moje oblíbené téma brankáři
1, ukotvení branek - jinak cokoliv postrádá smysl - brankáři většinou používají dotek s tyčí jako prostorovou orientaci(vždyť je to učíme) a navíc například při některých zákrocích při střele z úhlu se kontaktu s brankou nedá téměř vyhnout.Další situace je při přesunu mezi tyčemi když je hráč s míčkem za brankou - tam je kontakt s tyčemi zcela nutný.
2, "přikovat brankáře do brankoviště" - tedy že smí přerušit hru pouze v kontaktu s brankovištěm - tedy tak jak to platí za koncovou čarou. Jednoznačně NESOUHLASÍM. Čárky jsou dostatečně blízko a stačilo by aby rozhodčí ve chvíli kdy vidí,že je míček za touto (nevyznačenou)linií zakřičel "musíš hrát" a pokud brankář ihned nerozehraje udělil trest.Další důvod proč nesouhlasím s oním "přikováním" je, že by se zvýšil počet nebezpečných situací kontaktu rozehrávajícího (a tudíž nestabilního)brankáře s atakujícím útočníkem (bez ohledu na kategorii - (trenéři by upravili taktiku). Argument podpory podpory hry holí brankáři chápu,ale raději bych zrušil ZCELA NESMYSLNÝ trest pro brankáře za vystřelení míčku mimo hřiště. V 99% se jedná o snahu rozehrát a opravdu si nepamatuji situaci ( ČR ani na 6 mezinárodních akcích kde jsem byl), že bych viděl golmana úmyslně vystřelit míček ven.
Zdravím všechny diskutující
Petr Tomáš
#89, před 7 měsíci, Vlastimil Janoušek
Toto je pravda, možná by pomohlo, kdyby hráč který je zraněn a tudíž nemůže pokračovat ve hře neměl jít jen vystřídat, ale již nesměl nastoupit do probíhajícího zápasu, nebo třetiny. Je to dost tvrdé, ale simulantů by ubylo a ten kdo je opravdu zraněn už stejně nehraje.
#90, před 7 měsíci, lojza
když revoluci tak revoluci , co zrušit červenou čáru a modré k sobě posunout blíže. Jakmile by hráč přejel svoji modrou čáru tak by mohl nahodit míček do soupeřova pásma, to by se hra zrychlila :-)
#91, před 7 měsíci, Zdenek Bittner
Dovolte mi pár poznámek do diskuse ke změnám:

1. Po isingu nemožnost střídáni provinivšího se tymu - souhlas, zatraktivní to hru, bude více branek.

2. Zpřísnění trestů za jakýkoliv zákrok ohrožující zdraví hráčů - větší důraz rozhodčích na ochranu zdraví (zamezení stále

rostoucí agresivitě a zákeřnosti, zejména u mládeže). Snaha o předcházení brutálních faulů.
Pozn.:
Roste agresivita a zákeřnost na hřišti ,ubývá vzájemná úcta hráčů k soupeři a na hřiště se dostává čím dál častěji agresivita a zákeřnost v duchu vítězství za každou cenu. Bohužel je tento jev pozorovatelný u čím dál mladších věkových kategorií. Jakoby si někteří hráči i trenéři (a samozřejmě i fanoušci a rodiče) neuvědomovali, že jde o amatérský sport, že hráči den po utkání musí do práce nebo do školy a že ten sport všichni dělají pro radost. To , co někdy slyším z úst trenérů (a to i u těch nejmladších kategorií) - nad tím mi zůstává rozum stát - vulgarity, urážky, fyzické výpady na vlastní hráče, ale hlavně nabádání k agresivitě a ve vyhrocených okamžicích (co si budem povídat, je to kontaktní sport a emoce občas vzplanou) i k likvidaci..... Věty typu "odvezte si toho zmetka, když neumí padat...." na adresu realizačního týmu, který odvádí zraněného žáčka k sanitce - neuvěřitelné.
Navíc se množí nebezpečné fauly do oblasti hlavy a krku - toto je obzvlášť nebezpečné a hlavně v žákovských kategoriích i díky

tomu, že věkový, fyzický a s tím spojený i výškový rozdíl hráčů bývá značný.
Myslím si, že úkolem rozhodčích je PŘEDNOSTNĚ chránit zdraví hráčů. Na papíře to rozhodčí mají, v praxi mi to však stále chybí.

Pokud udělí trest za to, že si hráč uleví (.."dopr......") a stejný nebo dokonce žádný a brutální zákrok ohrožující zdraví, je

něco špatně. A tím nechci vůbec říct, že si hráči mohou po hřišti pokřikovat sprostoty jak se jim zachce. Ale popravdě řečeno -

ani tím nejvulgárnějším výrazem nedojde ke zranění protivníka.

3. Úprava přestupního řádu - zkrácení přestupních termínů, omezení počtu hráčů na soupiskách z vyšších soutěží, možnost SS/H

pouze o jednu úroveň soutěží (ne extraligovy hrac v oblasti apod.)
Pozn.: Osobně si myslím , že situace, kdy v extrémních případech nadstavbovou část hraje zcela jiný tým než část základní, hokejbalu nic nepřináší, naopak mu škodí. Spíše to vede k degradaci celé základní části soutěže, k otrávení spousty hráčů.
Stejně tak otázka střídavých startů v současném tvaru hokejbalu dle mě nic nepřináší (argument, že díky tomu se některé týmy mohou účastnit soutěží, je neudržitelný a krátkodobý, neboť takový tým neskončí letos, ale za rok nebo za dva).
Ve fotbale, basketbale, volejbale a dalších sportech je např. tato možnost značně omezená. Přitom jakési pokusy o minimalizaci

tady už byly a netuším, proč se od nich ustoupilo. Omezení počtu hráčů možných doplnit na soupisku ze základní části (např 3-4),

omezení počtu možných SS, přesná specifikace doby SS a hostování spolu např. s nutností "odehrání" např. 20% zápasů v základní

části (argumentace , že se to nedá hlídat, dle mě neobstojí - odehrání = být v zápise, k zamezení psaní do zápisu "černých duší"

stačí při nástupu před zápasem spočítat hráče a porovnat s počtem v zápise - to rozhodčím zabere 30 vteřin !!!) by dle mě výrazně

zprůhlednilo a zregulérnilo všechny soutěže. A jako dalsi argument - stavajici system, kdy dobri hraci nastupuji v ruznych soutezich ruznych tymu, je omezenim pro mlade, zacinajici a ne tak vyhrane hrace - je tedy spise brzdou v rozvoji hokejbalu.


4. Navrhovane gumove koliky k zamezeni posunu branek jsou vhodne pouze do hal, na venkovnich hristich by diry v asfaltu mely za nasledek drivejsi zniceni vlivem pocasi (kombinace vody a mrazu)

5. Souhlasim s navrhem na jakousi "kompenzaci" nebo zvyhodneni klubu s mladeznickymi tymy - tyto kluby jsou totiz zarukou, ze hokejbal tu bude i za par let. Tym, ktery se da dokupy a odehraje par sezon, pokud se nestara o vychovu mladeze, casem zestarne a skonci. Kde je jeho prinos pro budoucnost hokejbalu?

#92, před 7 měsíci, kejval jan
Můj názor na zrychlení hry?
Dáte jen další zbran některým rozhodčím. Při signalizovaném zakázaném uvolnění můžeš střídat dohady kdo stačil vystřídat dřiv a kdo ne něž přešel míček brankovou čáru.
Při vyhození míčku mimo hřiště další dohady byla teč nebyla teč. Někteří rozhodčí nenapočítaj do pěti hráčů,nevidí regulérní branky a ještě budou hlídat teče.Ovlivní tím zápasy.
Kluby co mají mládež určitě podporovat pak se nestane,že nejsou družstva MD mimo extraligy.
Některá hřiště jsou obehnány síti i na dlouhých stranách(Lužiny,Hostivař)a někteří rozhodčí dotek pískají i když je to pro oba stejný.

Vložit komentář

 
Zrušit odpověď
facebook/hbckladno
odehrané utkání
neděle 8. dubna 2012 10:00
HBC Kladno
-
Ústí nad Labem
sobota 7. dubna 2012 16:00
HBC Kladno
-
Ústí nad Labem
Hledáme ...
zpravodaje

Hledáme zpravodaje pro náš web a tiskoviny. Náplň činnosti je pravidelné zpravodajství o novinkách v dění kolem klubu, rozhovory s hráči, trenéry, funkcionáři ..atd

...

DJ

Hledáme DJ na domácí zápasy. Náplň činnosti je obsluha naší/vaší aparatury během zápasů.

funkcionáře, trenéry

Hledáme do svých řad nové členy, trenéry, vedoucí mužstev.. atd., kteří by se rádi zapojily do jednoho z nejúspěšnějších sportovních klubů Kladna.

nové partnery

Hledáme nové partnery, kteří mají chuť nás podporovat jakoukoliv formou:

  • finanční
  • naturální
  • zajištění dopravy
  • atd..
Nábor ...

Neustále hledáme nové talenty do svých řad.

Oblékni modrobílý dres s rysem na prsou a hraj o ligový titul.